دلانه


    نویسندگان

    خواب و بیدار

    دوشنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۱۹ ق.ظ

    خواب دیدم داشتم با استاد راهنمام که مدیر گروهمونم هست صحبت می کردم ایشونم اسامی رو می نوشتن و نمراتی جلوش میذاشتن گفتم چیکار می کنین گفتن نمره ارزیابی دانشجوه، گفتم یعنی از روز اولی که وارد دانشگاه میشه رفتارش زیر نظره و حواستون بهش هست گفتن بله دیگه... یه کم فکر کردم گفتم یعنی روز دفاع، یوم تبلی السرائره؟ خندیدن ... توی خواب با خودم گفتم خدا کنه یوم الحسره نباشه


    بعد که از خواب بیدار شدم فکر کردم که اگه واقعا اینطوری بود چقدر همه بیشتر در رفتارمون دقت می کردیم، چه کارهایی رو انجام نمی دادیم و چه کارایی رو حتما انجامشون میدادیم و ...


    عجب آدمای عجیبی هستیم که میدونیم که یکی ریزبین تر از استاد و مدیر گروه و ... ناظر بر اعمالمون هست و به تبلی السرائر بودن قیامت هم واقفیم و ... هیچ ابایی از انجام برخی کارهامون نداریم

    خدا کنه اون روز، روز حسرتمون نباشه

    ------------------------

    دانشجویان عزیز مخصوصا ترم یکی ها، روزتون مبارک ... ان شالله حقیقتا دانش جو باشیم


    یاعلی 

    • سما بانو

    همدل  (۱۳)

    احسنت . عالی بود
    پاسخ:
    سلام
    ممنون
    خوش آمدید به دلانه

    یاعلی
    بسیارعالی بود.موفق باشی
    پاسخ:
    سلام
    مؤید باشید

    یاعلی
  • مــ. مشرقی
  • چه خوابی! :) خداکنه...

    پاسخ:
    سلام
    والا :)) جالب این که تمامش رو با جزئیات یادم بود
    خدا کنه ...

    یاعلی

    سلام..
    چه خوابی...
    اصلا این ذهن درگیره تفکر شده ها..
    ان شاء الله که رذیله هامون رو بشناسیم و از بین ببریم.

    روز شمام مبارک؛)
    پاسخ:
    سلااااام
    مجدد زیارتتون قبول بانو، ان شالله همیشه به زیارت

    :)))
    درگیررر
    ان شالله شناختش مهمه و اراده از بین بردنش مهم تر

    ان شالله سال دیگه مشمول این تبریک نشم  ... جوینده دانش باشم ولی دانشجو نه :)

    یاعلی

    سلام سما بانوی عزیزم
    ان شاالله که خیره...
    روز شما هم مبارک
    ان شاالله

    در پناه خدا
    پاسخ:
    سلااااام وفای نازنین
    ان شالله ... 
    البته خوابای شما قشنگ تره ها :))))

    زنده باشید، ان شالله سال دیگه دانشجوی ارشد هستید
    حق نگهدارتون

    یاعلی
    سلام
    قوه خیال خیلی باوفاست... خیلی...
    بسیار راستگو و امین و باوفاست...

    وقتی شخص میخواد نماز بخونه انواع خاطرات و اتفاقات و وقایع روزمره به ذهنش میاد...
    چون موقع نماز شخص میخواد عروج پیدا کنه... قراره فیض حق در وجودش سرازیر بشه... نماز باب فیض هست
    لذا قوه خیال بهش میگه ظرف وجودیت پره از این هذیونهای روزمره... برای شخص نمایش میده میگه ببین چی در نهانت پر کردی... همینقدر میشه عروج امثال من هین نماز...
    یعنی قوه خیال خودم رو نشون خودم میده... میگه اگه تماشایی هست تماشا کن...

    قوه خیال آقای بهجت هم درون آقای بهجت رو حین نماز نشونشون میداد و میگفت خودت رو تماشا کن... لذا اونجور حال عرفانی به آقای بهجت دست میداد حین نماز...
    البته آقای بهجت مزاجش طوری بود که مشاهدات حین نمازش رو میشد در حالش مشاهده کرد اما خیلی از اولیا الله چنان اهل کتمان هستن که انگار نه انگار... دیگه مزاجها و تشخصها مختلفه... همه درستن...

    خواب هم یکی از جاهایی هست که قوه خیال شخص درون شخص رو براش نمایش میده...
    برای همین هم میگن اگه خوابی دیدین سعی کنید برای کسی نگید مگر انسانهای اهل و کسانی که با شما اتحاد و سنخیت وجودی دارن... چون خواب یک نحوه آشکار کردن باطن شخص هست برای خود شخص... در واقع امر به معروف یا نهی از منکر قوه خیال هست برای خود شخص... یا خبر دادن هست برای خود شخص...
    لذا اگه شخص خوابش رو هر جا افشا کنه تا مدتها قوه خیال براش خبر رسانی نمی کنه... تا مدتها از اون خوابها نمیبینه...

    قوه خیال اگر پراکندگی و تشویش رو حین نماز یا خواب نشونمون میده دلیل بر بدی قوه خیال ما نیست بلکه داره بهمون هشدار میده که خودت رو مشاهده کن... فردا نگی کسی درونم رو بهم نشون نداد و من نمی دونستم...

    الحمدالله خواب خوبی دیدید... ان شا الله خیره...
    پاسخ:
    سلام
    جای شرمندگی داره این نماز یعنی اینطور که شما فرمودین همون لحظه باید از خجالت خدا آب بشم که، روزم رو با چه تفکرات سطحی و کارهایی گذروندم ...

    واقعا متحیر میشم... در اصل فکر کنم تحیر اصلی باید بابت نبود این حالات در ما باشه نه بودنش

    قبلا در موردش شنیده بودم اما اینطور بهش نگاه نکرده بودم.... بیشتر تعریف نکردن رو بخاطر تعبیر خوب و بدش بهش توجه میکردم
    الان دارم به این فکر می کنم که قیامت هم می تونه به همین شکل باشه لحظه ای که تمام لحظه های عمرت رو مشاهده میکنی، یعنی می تونه اینطوری باشه؟ مرگ هم یه جور خوابه دیگه
    داد از انسان فراموشکار... وای بر من که می دونم و عمل نمی کنم، می دونم و فراموش می کنم
    خدایا پناه می برم به تو از شر خودم

    امید به خدا:) ان شالله که خیره

    اگر فرصتش بود بابت سنخیت وجودی میفرمایین منظورتون چی هست؟ 

    یاعلی



  • شیخ صاعد بالازاده
  • سلام و خداقوت
    اول که ممنون بابت تذکر
    دوم و مهمتر اینکه خیلی به این مقوله (استاد راهنما و نمره و مدیر گروه و...) فکر کردید که خوابشونو دیدید.
    پاسخ:
    سلام
    خدا به شما خیر بده
    زنده باشید.. درس پس میدم
    دقیقـــــــا... به همین دلیله که کمتر می تونم مطالب رو دنبال کنم البته مطالب شما رو می خونم اما فرصت نمیشه نظر بگذارم و از این جهت عذرخواهی می کنم
    خدا عاقبتمون رو بخیر کنه

    یاعلی
    بسم السلام
    ... واقعاً باید این مطلب را واکاوی نمود که چرا اینگونه است، 
    اونوقت همه چیز حله.ممنون.
    اللهم عجل لولیک الفرج.
    پاسخ:
    اللهم عجل لولیک الفرج
    سلام
    کاملا درسته ...
    خیلی وقتا خیلی چیزا رو می دونیم اما بهش عمل نمی کنیم و این واقعا جای تاسف داره
    سپاسگزارم

    یاعلی

    نوشته هاتون جالبه
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از لطف شما
    خوش آمدید به دلانه

    یاعلی
    سلام دانشجوی ایرانی
    روزتون با تاخیر مبارک: )
    إن شاءالله دانشجوی مفیدی برای امام زمان عج باشین.
    پاسخ:
    سلام
    :) ممنون
    ان شالله که اینطور باشه.
    البته به نظرم همه باید جوینده ی دانش باشیم و تحصیل در دانشگاه به تنهایی ما رو دانشجو نمی کنه.

    یاعلی
    بزم حسن(ع) حال و هوایش فرق دارد
    از ابتدا تا انتهایش، فرق دارد
    گریه نکرده مزد کارت را گرفتی
    گریه کنی که ماجرایش...فرق دارد

    سلام بانوی ایرانی؛
    اینم برای پست شهادت امام حسن علیه السلام بود؛ نمی شد برای شعر زیبایی که گذاشتین نظر نذاشت.
    ایام رو تسلیت عرض می کنم.
    التماس دعا بانو
    پاسخ:
    سلام بر شما
    به شما هم تسلیت عرض می کنم
    به نظرم جنس غم امام حسن(ع) خیــــــلی فرق داره.
    ارادت عجیبی به حضرت دارم به امید اینکه اسمم حداقل جز دوست دارانشون نوشته بشه

    تشکر بی نهایت بابت شعر و لطفتون به دلانه
    به شرط لیاقت حتما و ملتمس دعا

    یاعلی
  • تحفه نویس
  • سلام
    پر تأمل بود
    خدا کنه قدر روزها را بدانیم و حسرت نخوریم ...
    یاعلی
    پاسخ:
    سلام
    خدا را شکر
    خدا کنه قدر دان باشیم
    کم نویس شدین ... منتظر مطالب زیباتون هستیم

    باعلی
  • کدخدا (م.م.ز)
  • نظر پست آخرو بستین که!!

    نام تو را نبرده مجسم نمی شوند
    پیغمبران ، گزیده ی عالم نمی شوند

    در خیل انبیا ، همه تنها پیمبرند
    بی گفتن از وجود تو ، آن هم نمی شوند

    مجبورم عیدو اینجا تبریک بگم

    روزهاتون ب کام
    عیدتون مبارک
    پاسخ:
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    سلام
    ممنون از شعر عالی تون
    تشکر فراوان از لطف شما... عذرخواهی می کنم بابت بستن نظرات
    عیدتون مبارک بهترین ها رو از صاحب این روز عیدی بگیرید ان شالله

    خوش آمدید به دلانه

    یاعلی

    ثبت یک دلانه

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">