دلانه


    نویسندگان

    توکل

    جمعه, ۱۸ دی ۱۳۹۴، ۰۷:۱۶ ب.ظ

    تو خیابون وقتی بچه مدرسه ای ها تازه تعطیل شده بودند و پهنای خیابون رو دو قبضه کرده بودن ، به زور دنبال این بودم که راهی بین آنها پیدا کنم تا شاید بتونم از این ترافیک انسانی زودتر عبور کنم  و به مقصد برسم اما دیدن یک صحنه عجیب من رو به فکر فرو برد .

    دختربچه ای که سنش فراتر از پیش دبستان یا کلاس اول نبود ، کلاهش رو  روی صورتش کشیده بود و شال گردنش رو طوری پیچیده بود دور سرش که اصلا دیدی به اطراف نداشت .. احتمالا در عوالم کودکیش هم زیر اون شال و کلاه ، چشم هاش رو هم بسته بود و فشار می داد تا مبادا از لای تار و پود شال و کلاهش اندک تصویری به چشم های کوچکش برسد ...

    دست در دستهای مادرش گذاشته بود و با راهنمایی او گام برمی داشت و با صدای بلند به مادرش تاکید می کرد که هر وقت رسیدیم بگو من چشم هایم رو باز کنم و مادرش مهربانانه جواب می داد باشه ، مراقب باش ، جلوت جوی آب هست ، بپر ... و وقتی دید ممکنه کودکش در جوی بیفته بلندش کرد و از روی جوی پرید ....

     

    حتما می دونید با دیدن این صحنه به چی فکر کردم ...

    « الحمدلله علی کل حال »

    • ضحـ ـی

    همدل  (۱۱)

  • علیرضا دادرس
  • سلام.
    بسیار زیبا بود.
    موفق و موید باشید!
    یاعلی!
    پاسخ:
    ضحی :
    سلام علیکم

    تشکر

    یاعلی
  • علی رسولان
  • نه
    نمی دونم
    به
    چی؟
    پاسخ:
    ضحی:

    سلام
    دوستانی که فهمیدند ، بیان کردند مطلب رو


    تشکر از حضوزتون
     رسول خدا صلى الله علیه و آله :
                                                                              ✴️✴️✴️✴️✴️✴️✴️✴️✴️✴️
    «إذَا التَبَسَت عَلَیکُمُ الفِتَنُ کَقِطَعِ اللَّیلِ المُظلِمِ فعَلَیکُم بِالقُرآنِ؛ فَإنَّهُ شافِعٌ مُشفَّعٌ وَماحِلٌ مُصَدَّقٌ؛»
        «هرگاه فتنه ها و آشوبها چون پاره هاى شبِ تار، شما را فراگرفت، به قرآن روى آورید؛ زیرا قرآن، شفیعى است که شفاعتش پذیرفته است و گزارشگر بدیهاست که گفته اش مورد تصدیق است.»
                                                                             ✴️✴️✴️✴️✴️✴️✴️✴️✴️✴️
    کافی : ۲ / ۵۹۹؛ حکمت نامه بسیج ص  52

    سلام و خداقوت

    دعامون کنین
    اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم و اهلک اعدائهم اجمعین
    آخی
    کاش ما هم همینجوری به خدامون توکل میکردیم
    پاسخ:
    ضحی :
    سلام 
    میشه اگه خودمون بخواهیم
  • مــ. مشرقی
  • آخی :) یعنی کاملا به مادرش اعتماد داره.
    چه بنده ها که یه ذره ازین اعتمادو به خدا ندارن.
    پاسخ:
    ضحی :
    سلام
    دقیقا

    ممنون از حضورتون
  • در مسلخ عشق
  • سلام؛ کاش ما هم به اندازه اآن دختر دستان خدا را دردستانمان باور می کردیم.
    یاکاش گناهان می گذاشت ببینیم  لبخند خدا وقتی دستمان را میگرفت.
    پاسخ:
    ضحی :
    سلام علیکم


    کاش ...
  • تحفه نویس
  • سلام
    گفتنی ست که مادر قطره ای از مهر خدا دارد و همین فطره به ما درس زندگی یاد می دهد
    پناه بر خدا
    پاسخ:
    ضحی :
    سلام علیکم
  • رزمنده ..
  • سلام مومن. جزاکم الله خیرا


    قشنگ بود...دوست داشتم...البته بزرگان گفته اند"با توکل زانوی اشتر ببند"

    عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب
    یاعلی
    پاسخ:
    ضحی :
    سلام علیکم
    تشکر از حضورتون و عنایتی که به دلانه دارید

    جدای از این بحث ، این مومن گفتن شما قدری من رو به شخصه اذیت می کنه
    فرق هست بین من و مومن ....


    یا علی
    سلام

    ممنون

    نظرتون یه دنیا برام ارزش داره

    موفق باشید

    یا علی

    الهی زنده باشید به حیات طیبه الهی
    پاسخ:
    ضحی :
    سلام علیکم
    فکرمی کنم این کامنت خطاب به سما بانو بوده

    از طرف ایشون تشکر می کنم از حضورتون

    یاعلی
  • شیخ صاعد بالازاده
  • سلام
    من متوجه نشدم
    پاسخ:
    ضحی :
    سلام علیکم
    دوستان فرمودند حق مطلب رو


    یاعلی
  • بُتِ بزرگ
  • یاد بچگی بخیر!
    پاسخ:
    ضحی :
    سلام 
    نمی شه بچه موند اما 
    میشه بزرگ بود اما ساده و بی الایش مثل بچه ها ...

    ثبت یک دلانه

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">