دلانه


    نویسندگان

    آشوبم... آرامشم تویی

    چهارشنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۴، ۰۱:۴۸ ب.ظ

    آسمان هم تا نبارد آرام نمی گیرد

    تا کثیفی های زمینش رو نشوید و با خودش نبرد آرام نمی گیرد


    دلم هق هق می خواهد

    اشک و اشک و اشک

    فقط سیل می تواند غبار دلم رو از بین ببرد


    باران، مداومش سیل میشود 

    دل سنگ من که، همین چند قطره رو هم با پا درمیانی این و آن به من می بخشد

    چطور به سیل راضی شود؟


    آه ه ه

    گاهی فکر می کنم کاش اتاقی داشتم وسط صحن حرم

    تا دلم می گرفت

    چادرم رو می کشیدم روی سرم

    در اتاق را باز می کردم تا خود حرم می دویدم و اشک می ریختم

    آنقدر که بی حال سرم رو تکیه می دادم به دیوار و بینی ام را پر از عطر حرم می کردم

    بعد هم آرامش حرم رو می بلعیدم به امید آرامش ابدی


    برای آرامش دلم دعا کنید 

    دعا کنید که فقط و فقط با یاد خودش آرام بگیرد

    یاعلی

    • سما بانو

    همدل  (۱۴)

    این روزای آخر سال انگار همه یه چیزی گم میکنن...

    پاسخ:
    سلام
    خودم رو گم کردم 
    هدفم رو گم کردم
    و...

    محتاج دعام شدید

    یاعلی
    سلام
    نمی دونم چرا عنوان رو با ریتم خوندم :))
    آشوب ، حکایت دعوای زن و شوهر است ، می گویند نمک زندگی ست ، با اینکه دعوا بدست .
    شاید آشوب برای این باشد تا خود را پیدا کنیم ، طوفانی ست که با آن پز بدهیم و بگویم : این قایق پوسیده هفت دریا را گشته ، هرچه طوفان شدیدتر باشد ، پز ما هم بیشتر می شود .
    آشوب ، شاید نمکِ دل عاشق است که به دنبال معشوق می گردد ...
    دلت پر از آشوب عشق الهی باشد ، تا بهانه ای باشد برای عاشقی .
    علی یارت بانو
    پاسخ:
    سلام
    خدا را شکر یه نکته مثبتی داشت این مطلب

    اما اگه نمک زیاد شد و شورش کرد چی؟
    حتما همینطوره، باید شاکر هم باشیم برای این دل آشوب ها... اما وقتی میشه بهش پز داد که به هدف رسیده باشه وگرنه قایق پوسیده وسط بحر حتی اگه طوفانی هم در کار نباشه نمیشه به عاقبتش خیلی امیدوار بود
    درست که در مسیر بودن مهمه، اما باید همیشه از تلاطم دریا ترسید که نکنه از راه به درت کنه
    نکنه عاقبتت بخیر نشه

    جملاتتون خیلی زیبا بود... معلومه نویسنده اید

    سپاس از دعای خوبتون

    یاعلی
    دل ما هم اشک می خواهد.. :(
    پاسخ:
    سلام
    اشکی که باعث پاکی و تقرب بشه خیلی هم خوبه
    التماس دعا

    یاعلی
  • عــ ـاکـ ـف ...
  • "کاش اتاقی داشتم وسط صحن حرم" .....
    کـــآش ....
    .
    درد هایتان ،
    دست "خودش" باشد انشاءالله .....
    پاسخ:
    سلام
    کاش ...
    :(

    ان شالله... درمانش نیز هم

    یاعلی
    ان شاالله خودتو پیدا میکنی.
    پاسخ:
    سلام
    ان شالله 
    البته با دعای خوبانی چون شما

    یاعلی
  • پرواز سپید
  • دلم اشک میخواد ولی دریغ...
    پاسخ:
    سلام بر سیده بانو
    اشکی که غبار دلمو از بین ببره رو میخوام 
    دست هامان رو به آسمان من برای تو، تو برای من
    دعا کنیم

    یاعلی
    سلام

    نظر من اینه که باید روی آشوبهای درونی مون دقیق بشیم...
    لحظاتی رو فراهم کنیم و ببینیمش... خوب ببینیمش...

    آشوبی که از به خاکی زدن ما و از کم کاری ما باشه ما رو کلافه و بی حوصله میکنه... یه جورایی مثل بادکنک به غایت باد شده ای میشیم که با کوچکترین تلنگر ممکنه صدایی مهیب از ما بیرون بیاد... خلاصه بد میشیم...

    اما آشوبی که از مسیر حق در دل ما ایجاد میشه حالت کلافگی و بی حوصله گی رو به انسان نمیده... انسان شاید در این حال آشوب و انقلاب میل به انزوا و خلوت پیدا کنه اما حال درونی اش حال آزاردهنده ای نیست... ممکنه غم باشه... ممکنه حالت حزن بهش غلبه کنه اما انرژی منفی نداره...

    پیامبر فرمود قرآن رو با صوتی حزین بخونید... برای همین شما میبینید ر انواع قرائتها هیچ قرائت و صوتی شاد نیست... اما اون حزن بار منفی نداره...

    انسان بهشت و جهنم درونش رو میتونه تشخیص بده...
    با خودتون خلوت کنید... اگه این آشوبتون از جنس منفی و کلافگی هست به سمت خدا فرار کنید... دوستی که اهل معنویات باشه... سخنرانی ای که حالتون رو خوب کنه یا اذکاری مثل ذکر یونسیه... مثل صلوات زیاد بگید

    اگر از جنس مثبت و بهشتی هست خوب مدیریتش کنید... 

    ان شا الله فشارهایی که نحمل میکنید احسن الحال رو براتون به ارمغان بیاره از سوی حق متعال

    آمین
    پاسخ:
    سلام

    "مثل بادکنک به غایت باد شده ای میشیم که با کوچکترین تلنگر ..."

    تاثیر دوست رو عجیب قبول دارم اما متاسفانه فعلا دوست معنوی اطرافم سراغ ندارم برای همین بیشتر سراغ مطالب خوب دوستان مجازی میرم که مطمئنا نمی تونه خیـــلی پاسخ گو باشه، سخنرانی خوب هم دنبالشم

    خیلی سپاسگزارم بابت نظر و پیشنهادات خوبتون، ان شالله بتونم درست هدایتش کنم

    ان شالله
    التماس دعای فراوان

    یاعلی
  • ریحـ ـ ـ ـانـ ـ ـ ـه عشـ ـ ـقـ ـ ـ م
  • اقا بیاد دل بیقرار همه رو اروم کنه... منکه به هر کی رسیدم دلش غم داشتو خودمم یکیشون!
    دل رو باید ب خودش سپرد ..
    پاسخ:
    سلام بانو
    آقا بیان حتما همه چی خوب میشه
    اما این ماییم که باید زمینه ظهور رو فراهم کنیم
    باید به اضطرار برسیم

    " دل رو فقط باید به خودش سپرد..."
    :)
    خوب باشید الهی

    یاعلی
  • مهدی شریفی
  • سلام و ادب و احترام وعذر
    پاسخ:
    سلام
    اختیار دارید... از نوشته هاتون استفاده می کنیم

    یاعلی
    دعا می کنیم دعا کنید
    پاسخ:
    سلام
    ممنون
    حتما 

    یاعلی
  • زهرا فاطمی
  • سلام
    این هم از خاصیت های ذهن است که اکنونش را نمی بیند و به کاش ها می چسبد. بزرگی به من می گفت سالها قبل، کلمه کاش و ایکاش را از فرهنگگ لغتت بنداز بیرون..

    و چقدر هم زیباست اون حس و حالی که دارید.. ان روحی که خودش رو در حرم امام رضا می بینه.. الان ببینید خودتون رو...
    بنده خدایی می گفت دلم ماورا م یخواهد.. خبر نداشت ماورا را داشت اما توجهش را نه...

    شادب اشید و سرزنده الهی
    پاسخ:
    سلام
    همیشه ایکاش ها باعث این آشوب نمیشه، وقتی به این فکر کنی که چقدر از منِ خداییت دور شدی هم می تونه این غم به سراغت بیاد
    ولی سخنتون کاملا متینه ایکاش گفتن ها ما رو از خود واقعیمون دور می کنه و علاوه بر اون افسردگی هم به دنبال داره

    واقعا اگه ما این حرم امن رو نداشتیم قرار بود به کجا پناه ببریم؟ حتی در خیال

    ممنون از نظرتون
    و خوش آمدید به دلانه

    یاعلی
    سلام علیکم مومن
    ممنونم
    بله خیلی میهمان نواز هستند
    عاقبتتون بخیر به حق حضرت ابوتراب
    پاسخ:
    سلام
    زنده باشید
    اگر کاری ازم ساخته باشه هستم در خدمتتون

    یاعلی
  • علی رسولان
  • ثبت یک دلانه فی الحال خودنمایی کرد برای متنی که از دل برآمده
    حال خوشِ بودن در حرم
    حال خوشی است ، حتی ذهنی اش ، تصوری اش، خیالی اش
    چ بسا
    بسی بهتر از حضور جسمی
    دلتان مملو از رضا
    پاسخ:
    سلام
    حال خوشیِ حتی خیال در حرم بودن
    شاید گاهی بهتر از حضور جسمی
    اما گاهی لازم بودن جسمانی در حرم

    آمــــــــــــــین، چقدر دوست داشتم این دعاتون رو
    ان شالله در حق خودتون هم مستجاب بشه

    یاعلی
  • ستاره خوشبختی
  • دلت همیشه آرام بانوی زیبایی ها
    پاسخ:
    سلام
    ممنون
    دلتون آروم به یاد خدا

    خوش آمدید به دلانه

    یاعلی

    ثبت یک دلانه

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">