دلانه


    نویسندگان

    کلاس جبرانی

    جمعه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۵، ۰۳:۰۹ ب.ظ

    یادتان می آید آن وقت ها که مدرسه  می رفتیم، مخصوصا دوران دبیرستان ... معمولا برای بچه زرنگ ها کلاس تست برگزار می کردند و برای ضعیف تر ها کلاس جبرانی(تقویتی)؟

    همیشه توی کلاس های تست هم زیرکار در روهایی بودند که کلاس نیایند حالا این وسط تکلیف جبرانی ها که مشخص بود باید مدام دنبالشان می فرستادند و آخر سر با تهدید که فردا با والدینتان باید بیایید سر کلاس حاضر می شدند.


    کلاس تست هایت فقط به کار پرواز مغزها می آید، من با آن ها کار ندارم نه که نخواسته باشم نه اینکه دلم یک پرش بزرگ یه پرواز عالی نخواهد، نه ... در حدش نیستم، کلاس های تستت برایم سنگین است با سر، زمین میخورم

    من حالا کلاس جبرانی لازم شده ام... کم آورده ام ...

    پایه ام ضعیف شده است ... مدام مطالب آموزشی ات را فراموش می کنم، نه اینکه بخواهم تنبلی کنم، نه! می نشینم با خودم تکرار می کنم، مدام با خودم می گویم نکند موقع امتحان فراموش کنی ... 

    همیشه متحیر می ماندم که مگر میشود خواند و فراموش کرد و امتحان را خراب کرد فکر می کردم این ها همه اش بهانه است با خودم می گفتم این ها از تنبلی شان است و بهانه می آورند

    اما الان می بینم بهانه نبوده راست می گفتند می خواندند اما مثل الان من فقط هر از گاهی یادشان می آید اااا باید درسی هم خواند اما از مرور خبری نیست

    وقتی تکرار و مداومت نباشد فراموشی ناگزیر پیش می آید آنوقت است که می بینی ای دل غافل باز امتحانت را خراب کرده ای


    حالا من کلاس جبرانی می خواهم از آن اجباری ها که مجبور باشی والدینت را بیاوری

    من کلاس جبرانی لازم دارم تا دانسته ها را مرور کنم مداوم مرور کنم تا موقع امتحان فراموششان نکنم

    خدایا میشود یک کلاس جبرانی برایم بگذاری؟ اگر خصوصی باشد بهتر، آخر بازیگوشی هایم زیاد شده و حواسم پرت اطراف میشود 

    تازه اگر نیاز به گوشمالی هم باشد حرفی نیست فقط بین خودمان باشد درست مثل همیشه


    خداجانم من به بچه زرنگ های کلاس تست غبطه می خورم کمکم کن لطفا... بیش از قبل

    • سما بانو

    همدل  (۱۲)

    تقویت لازمیم...
    خدا
    ماه رجب را
    برای جبران گذاشته
    برای تقویت
    پاسخ:
    سلام
    کاش از این کلاس استفاده کنیم
    نشه مثل شاگرد تنبلا فراری باشیم از کلاس و درست موقع امتحان کاسه ی چه کنم چه کنم دست بگیریم

    یاعلی
    خدایا اوضاع و احوال روزگارم خوب نیست
    کلاس جبرانی ، خصوصی و با نگاه خیلی خیلی ویژه
    از اون نگاه های قشنگی که به بعضی از بنده هات داری
    نیازمندم
    پاسخ:
    سلام
    نگاه خیـــــــــــــــلی ویژه
    الهی زیر سایه نگاه زیبای خدا باشید همیشه

    یاعلی
     و امتحان رو خراب کرد 
    این رو رو "را "  بنویسید 
    ولی واااااای از زمان امتحان
    این رو هم حذف کنید یا یه مدل زیباتری بنویسید 

    متن بسیار زیبایی بود لذت بردم هم قلم و هم محتوا هم قصه اش جالب بود 

    پاسخ:
    سلام
    تشکر فرااااوان بخاطر دقت و تذکر بجاتون
    تصحیح شد

    خدا را شکر که مقبول بود

  • محمد رضا ندیم پور
  • سلام
    قدیما میگفتند کلاس تقویتی. اونم تو تابستون و گرما. در حالیکه بچه های دیگه قبول شده بودن و مشغول بازی، ولی تو باید میرفتی سرکلاس تقویتی(جبرانی). سخت بود.
    الآن سخت تره. تو امتحان خدا گاهی سن وسال دیگه شانس جبران رو نمیده!
    یاعلی
    پاسخ:
    سلام
    گاها قبل از تابستون هم کلاس جبرانی گذاشته میشد تا بچه ها بیشتر از این دچار مشکل نشن اما اونایی که بازم تنبلی می کردن تجدید میشدن و کلاس های تابستون رو توی گرما باید تحمل می کردند
    هر چه بیشتر بگذره و کمتر متوجه درس ها میشیم دیگه حضور دهن قبلی رو نخواهیم داشت
    گاهی چقدر زود دیر می شود

    یاعلی
    فراموش میکنیم که حسرت میخوریم
    که روز حسرت داریم!
    پاسخ:
    سلام
    چون مداومت نمی کنیم روی درس های خدا فراموش می کنیم و فراموشی پیامدی جز حسرت نداره
    خدا کنه ما جزشون نباشیم

    یاعلی
    سلام

    چرا این مطلب جوریه که هر چی میخوام بنویسم جملاتم ناموزون میشه؟...

    شاید بگذارم وقتی دیگه بهتر باشه...

    نیتم گفتن سلام با تمام حقیقتش بود...

    ان شا الله در دژ سلام خدا باشید
    پاسخ:
    سلام
    چه عرض کنم...

    سپاس فراوان از دعای خیرتون
    میگن سلام رو باید کامل تر و بهتر یا لااقل به همون صورت پاسخ داد 
    پس سلام و رحمت خدا بر شما 
    در پناه حضرت حق

    منتظر نظر پربار شما هستم

    یاعلی
    پست خوبی بود
    به فکر رفتم که چقدر از این کلاسها در طول سال داریم
    از عرفه تا اعتکاف
    از محرم تا...



    سربزنید
    پاسخ:
    سلام
    الحمدالله...
    غفلت و راحت طلبی
    زمان هایی خوب برای یادگیری و آمادگی برای امتحانات الهی

    ان شالله در اولین فرصت خدمت میرسم

    یاعلی
    سلام علیکم مومن
    گاهی نیازه که آدم کلاس جبرانی بره برای یاد آوری خیلی چیزها ...
    عاقبتتون بخیر به حق حضرت ابوتراب
    پاسخ:
    سلام
    کاملا درسته ... ان شالله قدر فرصت هامون رو بدونیم

    یاعلی
    سلام مومن. جزاکم الله خیرا

    زمان ما، همه کلاس جبرانی می رفتند. البته بهش می گفتیم کلاس تقویتی....
    یادمه صبح تا ظهر که مدرسه بودیم بعد میومدیم خونه. ساعت 4 دوباره کلاس بود تا 5 و 6 اینا..
    بعد ما 3 میومدیم و می رفتیم پارک نزدیک مدرسه و تو برق آفتاب بازی می کردیم تا نزدیک 4...بعدش بدو بدو می رفتیم مدرسه(لبخند)

    اما در مورد کلاس تقویتی زندگی...
    جبرانی و تقویتی شاید در ظاهر شبیه به هم باشند اما به نظرم خیلی تفاوت دارند ..شما این کلاسی که میری را برای قوی شدنت میری...چیزی جبران نمیشه...چون اونی که گذشت، گذشت...
    شاید تقویت بشی و کارهای بزرگی هم بکنی ها اما حداقل خودت همیشه ناراحت اون از دست دادن هات هستی...

    خیلی وقت ها نیازی نیست که کلاس تست بری، حتی نیازی نیست که مطلب بیشتر یاد بگیری، بلکه نیازه که یه بار دیگه قبلی ها را با دقت مرور کنی...
    وقتی مرور کردی می بینی عجب...فلان مطلب را اصلا بهش توجه نداشتی در صورتی که قبلا گفته شده بوده...و به همین ترتیب، درک مطالب برات راحت تر میشه...خود به خود قوی تر میشی...به حدی که خودت برای خودت تست طراحی می کنی...خودت، خودت را آماده تر می کنی...و خب خوشا اون احوال...

    ان شاء الله عامل باشیم صلوات

    عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب
    یا علی
    پاسخ:
    سلام
    خب ما هم همین بود، فقط موقع دبیرستان مخصوصا سوم بیشتر کلاس تست برامون می گذاشتن
    البته توانایی شما رو هم نداشتیم همون عصر هم به سختی سر کلاس می رفتیم بازی و بدو بدو که دیگه هیچی :)

    می دونید بعضی از نظرات رو اصلا دوست ندارم تایید کنم چون تا تایید نکردی میای چندین و چند بار میخونیش اما تایید که شد...
    نظر شما هم از این دسته بود چندین بار تا حالا این قسمت آخر نظرتون رو خوندم دلمم نمی خواد دکمه تایید رو بزنم

    به نکته خیـــــــــــلی ظریف و دقیقی اشاره کردید... اونی که گذشت دیگه گذشته جبران نمیشه و اگه همچنان ادامه پیدا کنه و بهتر نکنی اوضاعت رو، نتایج که اعلام شد میشه یوم الحسرت

    اصلا پاراگراف آخر رو باید بگذاری رو تکرار ذهنت تا مدام یادآوری بشه مدام خونده بشه
    "خیلی وقت ها نیازی نیست که کلاس تست بری، حتی نیازی نیست که مطلب بیشتر یاد بگیری، بلکه نیازه که یه بار دیگه قبلی ها را با دقت مرور کنی...
    وقتی مرور کردی می بینی عجب...فلان مطلب را اصلا بهش توجه نداشتی در صورتی که قبلا گفته شده بوده...و به همین ترتیب، درک مطالب برات راحت تر میشه...خود به خود قوی تر میشی...به حدی که خودت برای خودت تست طراحی می کنی...خودت، خودت را آماده تر می کنی...و خب خوشا اون احوال..."

    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

    سپاس فراوان بابت نظر پر بارتون
    ان شالله زندگیتون پرخیر و برکت در پناه مولا علی (ع) 
    عیدتون مبارک

    یاعلی
    سلام.
    عالی بود ...
    خدا قوت...
    التماس دعا...
    پاسخ:
    سلام
    عیدتون مبارک
    ممنون از لطف شما
    محتاج به دعام

    یاعلی
    سلام مومن جزاکم الله خیرا

    ولادت امیرالمومنین علی سلام الله علیه و آله صمیمانه بر شما مبارک

    میگن یزدی ها این روزها خوب شیرینی میدن ها...خصوصا نون برنجی(لبخند)

    عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب
    یا علی
    پاسخ:
    سلام
    عید شما هم مبارک
    :)
    در مورد شیرینی دادنش که بله درست میگن اما قسمت دومش ... البته قسمت دومش هم درسته البته اگه توزیع کنندش من نباشم
    معمولا غیریزدی ها باقلوا و قطاب رو بیشتر می پسندن ها
    منم می تونم شیرینی مخصوص حاج خلیفه رهبر رو منهای نون برنجی هاش برای جناب رزمنده کنار بگذارم
    :))
    عاقبت بخیری نصیبتون

    یاعلی



    سلام

    چه تقارن زیبایی:

    مطلب 110 شما روز تولد حضرت علی و در مورد مولاست... 110= علی

    نظراتش رو باز میذاشتید بهتر بود
    پاسخ:
    سلام
    عیدتون مبارک
    چه جالب اصلا بهش دقت نکرده بودم... واقعا چه تقارن خوبی
    ان شالله مولا علی(ع) سرلوحه کارهامون باشند

    کمی درگیر بودم گفتم شاید دیر بتونم تایید کنم نظرات رو ... ولی به چشم باز می کنم

    زندگیتون علوی ان شالله

    یاعلی

    ثبت یک دلانه

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">