دلانه


    نویسندگان

    عیدی که دیگر عید نیست

    دوشنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۳، ۰۷:۵۹ ب.ظ

    .

    یادمه بچه که بودم به خاطر سختی روزه گرفتن ، عید فطر رو خیلی دوست داشتم . اصلا کلی ذوق می کردم  وقتی بین برنامه های تلویزیون یه دفعه برنامه قطع می شد و گل و سبزه و آهنگ و دالام دولوم راه می افتاد که عید اعلام شد و عیدتون مبارک و از این حرفا !

    اما یه چیزش خیلی بد بود !

    اینکه شب عید همه خونه نشین می شدند و هیچ کس نمی رفت عید دیدنی !

    .

    .

    .

    .

    آخه مشهور بود که اگه شب عید خونه کسی باشی ، زکات فطره ات می افته گردن میزبان !  این بود که کسی مهمان نمی پذیرفت !

    اما من بچه بودم و دلم دید و بازدید عید می خواست . اونم عیدی که اینقدر از اومدنش ذوق زده می شدم  !

    همیشه با خودم می گفتم که اگه بزرگ شدم، حتما حتما شب عید فطر یه مهمانی بزرگ راه می اندازم و همه ی کسانی را که می شناسم دعوت می کنم تا بیان و با هم شادی کنیم این عید دوست داشتنی را !

    خب فوقش یه کمی هم پول بیشتری از جیبمون می ره بابت زکات فطره ی مهمان ها

    اما در عوض کلی دل ها شاد می شه !

    .

    بزرگتر که شدم ، دیگه دلم نمی خواست شب عید فطر مهمونی بگیرم !

    نه اینکه از  پول دادن زکات فطریه ی مهمونا بترسم بلکه به این خاطر که می دیدم چقدر فرصت ها را از دست داده ام و نتونسته ام بهره ببرم .

    فرصتهایی که می شد بهتر از این از آن ها استفاده کرد . فرصت هایی که شاید نباشیم تا دوباره آن ها را به دست بیاریم !

    از وقتی عقلم رسید و متوجه این مسئله شدم ، شب های عید فطر همیشه یه غم بزرگ رو دلم بوده و هست ...

    حالا دیگه نمی دونم کدوم درسته و کدوم غلط ، فقط می دونم امسال هم شاد نیستم !

    نه فقط به خاطر از دست رفتن فرصت هام ، بلکه به خاطر مردمی که خاطره ی خوشی نداشتند از مهمانی امسال

    مردمی که افطار را با موشک باز کردند و زنگ بیدار باش سحرهاشون ، صدای توپ بود و گلوله !

    کاری از دستم بر نمیاد براشون اما کاش دیگه هیچ مادری بدن پاره پاره ی فرزندش را روی دست نگیره

    کاش هیچ کودکی درد یتیمی را احساس نکنه

    کاش ....

    ***********************

    حافظ منشین بی می و معشوق زمانی
    کایام گل و یاسمن و عید صیام است
    ::

    عیدتون مبارک

    • ضحـ ـی

    غزه

    عید فطر

    عید

    دلانه

    همدل  (۲۳)

    سلام
    ضحی بانو
    خداقوت
    الان درد منم همینه دلم امشب غمگین تر از همیشه بود چشام دلشون میخواست ببارن از اینکه اینقد راحت فرصتا رو از دست میدیم، اینکه این ماه رو که شیطان توی غل و زنجیر بود و من براحتی میتونستم خوب باشم و نبودم مدام با خودم میگم کاش اینکارو کرده بودم و اینکار رو انجام نداده بودم
    اما این ای کاش ها دیگه فایده نداره پس میگم ان شالله به کمک خدا بتونم حداقل از همین توشه ای که برداشتم درست استفاده کنم و نذارم شیطان خودش رو آزاد  و بی غل و زنجیر ببینه

    به امید اینکه هیچ جا جنگ نباشه 
    به امید فرج آقا

    یاعلی
    پاسخ:
    ضحی :
    سلام / زنده باشی

    چه حس مشترکی!
    از دست دادن فرصت ها همیشه همراه با غم است .
    خصوصا وقتی می دونی می تونستی بهتر از این ها ازش بهره ببری !

    ان شالله

    علی یارت بانو

    التماس دعا
    پاسخ:
    ضحی :
    محتاجیم
    من هم ناراحتم

    به خاطر تمام فرصت هایی که از دست دادم

    به خاطر تمام اون چیزایی که ممکنه دیگه نتونم درکشون کنم
    ....

    خدا حافظ ماه مهمونی خدا...
    پاسخ:
    ضحی:

    خداحافظ ...
    سلام 
    عیدتون مبارک 
    واقعا اذان امشب همراه بود با کلی حسرت 
    معلوم نیست دوباره رمضانی رو درک کنیم یا نه...
    پاسخ:
    ضحی :

    سلام

    و این بدترین حسیه که تو آخرین اذان ماه مبارک به انسان دست میده !
    انشالله اگر هم مقدره که نباشیم ، جای بهتری باشیم .

    سلام
    عیدی عید نداشته ی امسال را دانلود کنید.(+)
    پاسخ:
    ضحی :

    ممنون از لطف شما
    به امید پیروزی مردم غزه..
    پاسخ:
    ضحی :
    انشالله
    انشالله
    انشالله

    ماه تمام شد و
    به تو نرسیدم. . . !

    سلام
    عیدتون مبارک
    پاسخ:
    ضحی :
    نرسیدم ...
    :(

    سلام
    همچنین

    :(
    پاسخ:
    ضحی :
    ...
    سلام
    قبول باشه طاعاتتون
    آخر ماه رمضان 93 هم رسید پرکشید
    خداکنه تو این مدت بال و پر وا کرده باشیم تا بتونیم پرواز کنیم
    پاسخ:
    ضحی :
    سلام
    خدا کنه ...


    طاعات و عبادات شما هم قبول
    عیدتون هم مبارک

    موفق باشید:)
    پاسخ:
    ضحی :
    زنده باشید / همچنین
  • مسافر88 آرام
  • سلام
    عید شما مبارک
    دغدغه های ارزشمندیست
    ولی زکات فطره شب عید فطر سندیت فقهی نداره کمی بررسی کنید

    دعامون کنین
    اللهم صل علی محمدو ال محمدو عجل فرجهم و اهلک اعدائهم اجمعین
    پاسخ:
    ضحی :
    سلام
    همچنین عید شما هم مبارک
    درسته
    می دونم که سندیت نداره . سال ها پیش بررسی کردم و به این نتیجه رسیدم .
    اون سال ها این نظر رایج بود بین عوام !

    محتاجیم به دعا
    اللهم صل علی محمدو ال محمدو عجل فرجهم و اهلک اعدائهم اجمعین
    سلام
    شبهای عید فطر همیشه غمگینم و دلم آشوبه ...
    وقتی فرصتی و از دست میدم اینطورم 

    عید مبارک
    پاسخ:
    سمابانو :

    سلام
    موافقم، از دست دادن فرصت ها همیشه انسان رو غمگین می کنه.

    عید شما هم مبارک

    یاعلی
  • انسان غریب
  • با سلام بروزم با قرار 40 روزه اول
    پاسخ:
    سمابانو :
    سلام
    ان شالله  می رسیم خدمتتون

    یاعلی
    سلام...
    کاش می شد این عید
    مصادف می شد
    با جشن پیروزی مردم غزه
    پاسخ:
    سمابانو :
    سلام
    کاش ...
    ان شالله که بزودی شاهد پیروزیشون باشیم

    یاعلی
  • کلبه کرامت
  • هوالحکیم

    جنگ تمام عیار
    http://mkeivan.blog.ir/1393/05/08/total%20war
    پاسخ:
    سمابانو :
    سلام
    ممنون از دعوتتون

    یاعلی
  • ˙˙·٠•✿ اِقلیما ✿•٠·˙˙
  • سلام
    شبی که می تونه تبدیل به یه خاطره ی فراموش نشدنی بشه


    پاسخ:
    سمابانو :
    سلام
    شب بسیار خوبی می تونه باشه.
     ممنون

    یاعلی
  • خادم ارباب
  • مردمی که افطار را با موشک باز کردند و زنگ بیدار باش سحرهاشون ، صدای توپ بود و گلوله

    خدایا پس کی میخوان مسلمونا متحد بشن؟
    غیرمسلمونا از اینور اونور دنیا اعتراض کردن، اما بعضی مسلمونای کبک صفت هنوز سرشون توی برفه!
    پاسخ:
    سلام
    زمانی که بتونیم حقیقتا پیرو حضرت علی (ع) باشیم.
    انسان های کبک صفت ...  :(

    یاعلی
  • خادم اهل بیت (ع) ارادتمند رزمنده ها
  • بسم الله الرحمن الرحیم

     

    سلام علیکم

     

    چفیه و حقوق بشر ...

     

    ان شاء الله حمایاتتون رو نشون بدید از مردم مظلوم جهان...

     

    التماس دعا

    پاسخ:
    سمابانو:
    سلام علیکم

    ممنون از حضور و دعوتتون

    ان شالله

    محتاجیم

    یاعلی
    سلام 
    عید جفتتون با تاخیر مبارک
    :)
    پاسخ:
    سمابانو:
    سلام 
    عید شما هم مبارک
    طاعاتتون هم قبول

    یاعلی
    سلام
    شروع و اتمام بی ربط نبودن؟ مطمئنا مقدمه اش نبوده!
    عیدتون مبارک و انشا الله که نماز و روزه هاتون مقبول
    پاسخ:
    ضحی :
    سلام
    نه نبود / شما نگرفتید احتمالا

    همچنین

    اللهم عجل لولیک الفرج ...
    پاسخ:
    اللهم عجل لولیک الفرج

    یاعلی
    ای کاش نازیا همه اسرائیلی هارو اتیش زده بودن
    پاسخ:
    سلام

    إِنَّ الْبَاطِلَ کَانَ زَهُوقًا   
     باطل همواره نابود شدنی است

    یاعلی
  • فانوس جزیره
  • مطلب نمیگذارید ؟
    سلام علیکم
    عاقبتتون بخیر / یاابوتراب

    ثبت یک دلانه

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">