دلانه


    نویسندگان

    چادری های زشت رو

    پنجشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۵، ۰۳:۰۰ ق.ظ

    نمی دونم چند ماه پیش بود که برادرم اومد پیشم تا در مورد مهمترین تصمیم زندگی ش با من مشورت کنه

    مدت ها پیش با دختری آشنا شده بود که از هر جهت او را مناسب ازدواج می دانست جز یک مورد ؛

    زیبایی چهره

    چون اون روزها شرایط ازدواج نداشت ، لذا اقدامی هم نکرده بود اما حالا اولین گزینه ی ذهنی او همین خانم بود .

    ویژگی هایی که از دختر بر می شمرد تماما مطلوب بودند و در شأن او

    اما چیزی که او را مردد کرده بود چهره ی دخترخانم بود .

    عکسی از دخترخانم به من نشان داد ... دختری ساده ، چادری و بدون آرایش

     

    برای برادرم توضیح دادم که دختران چادری اگر بیشتر از بی حجابان خیابانی زیبا نباشند ، کمتر نیستند ...

    تنها فرقشان این است که آنان زیباییشان را به حراج خیابانی نمی گذارند ... عفت و حیای آن ها باعث میشه که تمام زیبایی خود را برای همسرشان ارائه کنند نه برای نگاه هیز رهگذران ...

     

    می دونستم که هرچند حرف من را تایید نسبی کرده اما در دل هنوز معتقد است که این دختر ، زیبا نیست ...

     

    بالاخره تونستم راضی ش کنم که فاکتور زیبایی را کنار بگذاره و با پیش فرض های دیگه ای خودش را مهیای صحبت با اون خانم بکنه ...

    بعد مدتی که به دنبال خانم گشت بالاخره تونست پیداش کنه

    این بار اما با دهانی باز از تعجب به سراغم اومد ...

     

    دختر خانم مورد بحث ، تبدیل شده بود به دختری به اصطلاح امروزی !

    چادرسیاه  کنار رفته بود و جاش رو به مانتو و شال و آرایش داده بود ...

    چیزی که باعث تعجب برادرم شده بود تغییر جهت زندگی این خانم نبود بلکه تغییر چهره ش بود ... باورش نمی شد که اون چهره ی ساده و بعضا زشت ( البته از نظر او ) حالا تبدیل به چنین ملکه ای شده باشه

    معجزه ی آرایش ...

    .

    .

    .

    در نهایت مدتی بعد برادرم با دختری متین و موقر ازدواج کرد و به عینه فهمید که دختران عفیف و متین و ساده ی جامعه هم زیبایی دارند اما نه زیبایی ای تحمیلی به زور آرایش و جلوه نمایی  ...

    .

    .

    .

    حالا نوبت یکی از دوستانش شده که به دنبال همسر مناسب باشه

    پسری مومن ، مذهبی و مقید

    اما نکته ای که در مورد معیارهای انتخاب همسر به برادرم گفته بود بسیار مرا آزار داد ...

    گفته بود ؛ من به این نتیجه رسیده ام که دختران مذهبی به خاطر نازیبایی ( به تعبیر ایشون زشتی ) چهره شون به چادر پناه بردند تا به این وسیله توجیه کنند نازیبایی شان را ...   من ترجیح می دهم که با دختری زیبا و امروزی ازدواج کنم به شرط چادری شدنش ، تا اینکه از همان ابتدا به سراغ دختری مذهبی و نازیبا برم و تا آخر عمر تحملش کنم ...

    .

    .

    .

    هنووووووووووز جای زخمی که این حرفش در دلم ایجاد کرده درد می کنه ...

    • ضحـ ـی

    همدل  (۳۰)

  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • ببین از خنده دارم روده بر میشم ب شدت احمقانه حرف زده بعدشم درسته حرفش درد داره ستته...////الن باگوشیم صبح رفتم پای سیستم ی نظراتی دارم بنویسم فعلا خنده هامو باهات قسمت کنم
    پاسخ:
    واقعا خنده داره ؟ :(


    باشه
    منتظریم
  • ... یک بسیجی ...
  • سلام

    پناه برخدا

    من هنوز در شوک جملات پایینی متن شما به سر می برم...

    خدایا ما را در ایمانمان ثابت قدم بدار...
    پاسخ:
    سلام علیکم


    اتفاقا این آقا و امثال ایشون هم فکر می کنند در ایمانشون ثابت قدمن

    خدا همه ی ما رو ه راه راست هدایت کنه ان شالله
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • اگر کنترل چشم داشتیم اون وقت توی دلش این طور قضاوت نمی کرد اون فرد. وقتی ما به کسی نگاه نکنیم چه طور می خواهیم به زیبایی هایی که داره یا نداره پی ببریم؟ بعدم این مدل آدما با این نوع نگاه همون بهتر نرن سراغ یه دختر خوب، بالاخره هر کسی لیاقت هر چیزی رو نداره.(همسری دخترای خوب شدن، لیاقت می خواد(.
    پاسخ:
    درسته
    اما الان دیگه این نوع نگاه به ازدواج در جامعه بسیار مرسوم شده حتی در قشر مذهبی ما متاسفانه

    مضاف بر اینکه همین نوع نگاه باعث شده خیل عظیمی از دختران خوب و محجوب ما تا سنین بالا مجرد باقی بمونند.
    یکی از دوستان خود من ، فقط به این دلیل که داشت از سن ازدواجش می گذشت ، راضی شده بود از تمام اصولش دست بکشه و همسر دوم یک آقای ..... بشه 

    این برای جامعه ی ما که ادعای اسلامی بودن رو داره فاجعه ست ...

    دختران خوب تا کی باید منتظر بمونند که یکی که لیاقتشون رو داره از راه برسه ؟



    به شدت معتقدم تک تک آقایون مذهبی ما  ، در امر ازدواج و انتخاب همسر ، اون دنیا باید باید و باید جواب این دختران باحیا و مومنه را بدهند ...
    مدیونند
    مدیون
    جل الخالق
    این چه مدل استدلاله
    والا ما نصف که نه؛یک چهارم این خیابونیا آرایش کنیم،میشیم ملکه
    اینا دراصل خودشو نو دارن گول میزنن
    مگه طرف همسرش رو توخونه بدون چادر نمیخواد ببینه که بهونه میاره
    پاسخ:
    این را ما خودمون می دونیم
    اونها اما طور دیگه ای فکر می کنند متاسفانه

    بهانه نیست
    نوع نگرش ها به طرز عجیبی در حال تغییر هست متاسفانه
    این داره میشه نوع تفکر و جهان بینی


    خدا ما و شما و تمام دختران مومن و محجوب رو در راهی که در پیش گرفتید ثابت قدم و استوار نگه داره ان شالله
    ای بابا هی....


    پاسخ:
    :(
    خدا اصلاح کنه کوته فکری های ما رو هم
    ان شاء الله
    پاسخ:
    ان شالله
    به نظر من اصلا نمیشه حکم داد نه درباره اونی که ارایش میکنه نه درباره اونی که نمیکنه!
    هرکسی رو خدا یه جور آفریده.
    خیلی بی منطقیه که آدم رو حساب چادر و مانتو شریک زندگی انتخاب کنه.
    به نظر من دوست داشتن همه چیزه... و دوست داشتن دست خوده ادم و انتخابش نیست.
    پاسخ:
    نفهمیدم منظورتون رو !!!
    اینکه خدا هر کسی رو یه جوری آفریده یعنی یکی رو با ارایش آفریده یکی رو بدون ارایش ؟ :))))

    جدای از مزاح ، حتما شما هم قبول دارید که نوع پوشش بی شک سرچشمه از دورنیات و نوع تفکر آدم ها داره
    مثلا نمی شه کسی لاییک باشه چادری هم باشه ( جز در نفاق )


    بعد اینکه
    وقتی هنوز بین طرفین هیچ شناختی وجود نداره و انتخابی صورت نگرفته این دوست داشتن از کجا نشات می گیره ؟
    نگید که به دوستی قبل ازدواج معتقدید
    وای 
    وای
    وای
    خدای من
    من اصلا نمیتونم هضم کنم یه همچین تفکری رو...
    پاسخ:
    امیدوارم هیچ وقت با چنین ادم هایی برخورد نکنید
    سلااام
    طاعاتتون قبول

    Oo واقعیه این؟
    جل الخالق... 
    البته لیاقت آدمایی با چنین طرز فکری همسرای اینچنینی هم هست

    یاعلی
    پاسخ:
    سلام
    بله متاسفانه واقعیه :(


    لیاقت ؟
    نمی دونم والا


    علی یارتون 
    صحبت دوست برادرتون اصلا  بجا و جالب نبود
    حق دارید
    اما قبول بفرمایید شرایط ب سمتی رفته ک ذائقه ها رو کمی دستخوش خودش قرار داده
    ولی بالا بریم ، پایین بیایم آخرش بچه حزب الهی هر جور هم ک بخواد فکر کنه تا با شرایط کنار بیاد نمی تونه با کسی که شرایطش مثل خودش باشه ازدواج کنه و این امر واس سایرین هم صدق میکنه
    پاسخ:
    خط آخر رو اصلا نفهمیدم یعنی چی

    یعنی به اعتقاد شما یه بچه مذهبی نمی تونه با یه بچه مذهبی ازدواج کنه ؟؟؟؟؟؟
    سلام
    طاعات تون قبول باشه ان شاءالله

    از این حرفها و استدلال های مسخره ما هم شنیدیم و اتفاقا واقعیت برعکس هست. اینها بیشتر با مواد آرایشی و شیمیایی بلاهایی سرخودشون میارن که بعدها نتیجه ش روشن میشه.. از بس فکر و ذکرشون زیبایی هست، زیبایی رو کاریکاتوری می بینند! البته هر چیزی که بیش از حد انسان رو مشغول خودش بکنه باعث افراط میشه. حکایت این بلاهایی هم که این جماعت سر خودشون میارن همینه.
    از اون طرف هم امثال اون آقا هم به خاطر افراط و کج روی و چشم چرونی و ... به این نتیجه های مسخره رسیدند در حالی درون دل هاشون چیز دیگری هست. واقعیت اینه که اگر بیش از حد درگیر شهوات بشیم این نتایج رو هم برامون به بار میاره که دیگه چهرهای ساده (ساده رو در مقابل آرایش کرده میگم وگرنه زیبایی در اصل خلقت زن هست) برامون تکراری میشه و طلب های نفسانی مون به چنین انحطاطی میرسن.
    وقتی حیاء و عفت کم رنگ بشه چشم چرونی و شهوترانی زیاد میشه و نتایجش میشه همینها..
    پاسخ:
    عرض سلام و ادب

    دوست نداشتم این تفکر در مورد اون آقا به وجود بیاد که ایشون به دلیل چشم چرانی به این نوع تفکر رسیده اند .
    به نظرم در مورد ایشون کمی بی انصافیه این مطلب
    واقعیت اینه که الان جامعه ی ما دچار این نوع نگرش شده متاسفانه
    بخشی از این مسئله مربوط به چشم چرانی آقایون هست
    بخش دیگه ای هم گناه خود خانم هاست ... 

    حتما شنیدید که 
    ظالم و مالمظلوم کلاهما فی النار
    ظالم و مظلوم هر دو در آتش هستند .
    ظالم به خاطر ظلمش و مظلوم به دلیل پذیرش این ظلم

    خانم هایی که به خاطر جلب نگاه آقایون هم دست به این کارها می زنند و باعث تغییر ذائقه ی جامعه شدند هم بی تقصیر نیستند .

    این وسط
    دلم می سوزه برای دختران ساده و محجوب سرزمینم که قربانیان اصلی این ماجرا هستند ....
    عجب حرف مسخره ای گفته.. مثل این که بگن فلانی که اهل قلدری و دعوا و گردن کلفتی نیست و خیلی با همه خوش برخورده به خاطر اینه که زور بازو نداره و از بقیه کتک می خوره!
    حرفشون در این حد بی منطقه. اصل رو میذارن بر یک حرکت اشتباه و هر کی اشتباه نکنه میگن لابد یه مشکلی داره!

    سلام
    بندگی هاتون قبول باشه ان شاءالله
    پاسخ:
    سلام علیکم
    طاعاتتون مقبول حضرت حق ان شالله

     اصل رو میذارن بر یک حرکت اشتباه و هر کی اشتباه نکنه میگن لابد یه مشکلی داره!

    دقیقاااااااااااا مشکل همینه
    اصولمون تغییر کرده
    اصول
  • علی رسولان
  • من هیچی نگم بهتره 
    ولی دخترای ما و باباهاشونُ ماماناشون همچین اسلامی فکر نمی کنن که توقع داشته باشن ، دنیا همون رو بذاره تو کاسه اشون 
    اون دختری که ازدواج نکرده و مجبور به فلان کار شده ، احیانن به خاطر چادر بوده؟ یا مثلن آرایش نکردن؟ اینجور نگاها واقعن سطحی هستش 
    مشکل اونجاست که دخترای ما و پدر و مادراشون  تازه تو سن بیست و دو سالگی  خوش بینانه اش ، که الان بیشترم شده یادشون میفته باید ازدواج کنن ، بعد تو سن بیست و شش سالگی ازدواج می کنن " بازم خوشبینانه "
    خلاصه حماقت داره از در و دیوار شهر میریزه 
    پسرای این دوره زمونه رو هم که اصن حال به هم زن شدن شدید، الان ایران روی بی خودترین موضوع دنیا می چرخه اونم درسِ ، که گند زده به همه چی ، هیچ فایده ای هم نداره 
    بچه به دنیا میاد به فکر درسش هستن ، اخلاق و فهم و شعور و هنر و کار و زندگی و تفریح تعطیل فقط درس 
    یعنی مراعات حال دخترای جمع رو کردم اون هیچی نگم بهتره ناظر به این موضوع بود ، نه که نخوام چیزی ننویسم
    پاسخ:
    تا حدی حرف هاتون رو قبول دارم
    واقعا در جامعه ی ما مسئله ی ازدواج در تربیت فرزند به اولویت سوم و چهارم تبدیل شده و این نتیجه ی دور شدن از تعالیم اسلامیه متاسفانه

    اما
    نباید همه رو به یک چوب روند 
    می شناسم کسانی رو که دچار این خطا نشدند اما در آتش جهل جامعه گرفتار شدند .


    +
    ممنون بابت مراعات حال خانم ها :)
  • ... یک بسیجی ...
  • امام علی علیه‌السلام:

    به شما سفارش می‏کنم پنج چیز را بیاموزید ولو برای فراگرفتن آنها رکاب به بغل شتر خود بکشید(یعنی شتاب برای رسیدن به مقصود کنید):

    اول: جز به خداوند امید نداشته باشید.
    دوم: از هیچ چیز جز گناه نترسید.
    سوم: وقتی نمی‏دانید از گفتن کلمه نمی‏دانم خجالت نکشید.
    چهارم: وقتی نمی‏دانید از پرسیدن شرم نداشته باشید.
    پنجم: صبر داشته باشید چون صبر برای مومن چون سر برای آدمی است و همانطور که کالبد بی سر بدون اثر است مومن بی‏صبر بدون اثر می‏باشد.
    پاسخ:
    سلام علیکم
    این حدیث بسیار خوب بود برای این بحث 

    تشکر از شما
  • سید محمد رضی زاده
  • تأسف برانگیز...
    پاسخ:
    سلام علیکم
    سلام مومن. جزاکم الله خیرا


    عجب ماجرایی...جالب بود...

    عرض کنم که اگه اشتباه نکنم حدیث داریم که اگه کسی به خاطر زیبایی یا ثروت کسی با او ازدواج کنه، خدا این خصلت را از شخص می گیره...

    در احوالات یه شهیدی بود که ایشون به مادرش گفته بود بگرد یه دختری برام پیدا کن که قیافه ش خیلی زشت باشه و کسی را هم نداشته باشه...کسی که هیچ کس حاضر نباشه باهاش دزدواج کنه...من باهاش ازدواج می کنم...
    کجای این عالمیم؟!


    عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب
    یا علی
    پاسخ:
    عرض سلام و ادب

    می دونید مشکل چیه ؟
    اینکه جوانان ما دور شده اند از اسلام و احادیث
    باورهامون رو از دست داده ایم
    یادمون رفته بعضی چیزها در زندگی دست ِ ما نیست ...
    به تعبیری قلدر شدیم برادر
    قلدر

    یاحق
    سلام
    همه ی تقصیرا رو به گُرده ی آقایون نندازید که مدیونن و باید پاسخگو باشن، خیلی از دخترخانم ها و ایضاً خانواده هاشون هم باید یه روزی جواب بدن!
    از شرایط عجیب و غریب خونواده های دخترا که بگذریم، با شروط عجیب تر همین دخترای به قول شما مذهبیِ مومنه یِ عفیفه یِ فلان و فلان چه باید کرد؟ از انتظارات بی حدّ و از این به دلم ننشست هاشون! و....
    شاهد مثالش هم یکی از دوستانم که دانشجوی دکتراست، هر ویژگی که برای یه بچه مذهبی متصوّرید رو داراست. حالا چشای شهید همت رو نداره! 
    بنده خدا رو از ازدواج که هیچ، از زندگی کردن پشیمونش کرده بودن با این زیاده خواهی هاشون. دو سااال رفت خواستگاری تا بعد این همه بالا و پائین یه جا الحمدلله نتیجه گرفت..
    میخوام بگم خیلی از این جلو نرفتن ها محصول همین سختگیری ها و زیاده خواهی هاست که جوونا رو میترسونه..
    یاعلی
    پاسخ:
    سلام علیکم

    درست می فرمایید


    در پناه حق
    سلام
    میدونی یاد چی افتادم؟
    اون آیه قران که "قد افلح من زکیها و قد خاب من دسیها"
    کسی که تکیه نفس نکنه بالاخره یه جایی گندش در میاد حتی اگه پیشونیش از شدت سجده پینه بسته باشه!

    در مورد نظر اون اقا هم باید بگم بره یه دختر مانتویی بگیره که به زور شوهر چادر سرش میکنه، اما روزی میرسه که اون شوهر بهش اخم میکنه و خب تبعا اون چادر از سرش کنار میره، چون یه دختر به قول ایشون امروز خیلی هم به حرف شوهر نیست باید همه چیزش میزون باشه تا حرف شوهر رو نگه داره! اون وقت این پسر اگه یه جو غیرت داشته باشه توی دلش میگه کاش خانومم مثل پرنسس فیونا بود(توی شرک) اما پوشیده بود!

    در ضمن روایت داریم اگر کسی به خاطر مال یا جمال کسی رو نتخاب کنه خداوند اون رو به همون مال یا جمال واگذار میکنه و اگر کسی همسرش رو به خاطر ایمان انتخاب کنه خداوند چشمان فرد رو از زیبایی همسرش پر میکنه!


    برای زندگی مشترک اون اقا احساس خطر میکنم!
    پاسخ:
    سلام علیکم

    یه چیزی بگم ؟
    حرفتون رو کاملا قبول دارم ها
    می خوام در مورد عاقبت این نوع انتخاب بگم

    دختر خانم یکی از نزدیکان ِ ما دقیقا به همین شکل ازدواج کرد.
    دختری زیبارو و کاملا امروزی با آقایی بسیار مذهبی ، مداح ، مومن و پاسدار ازدواج کرد .
    طوری که تمام فامیل تا مدت ها در شوک این ازدواج به سر می بردند .

    سال اول همه چیز باب میل آقا بود و این خانم شده بود آیه الله ( نشانه ی خدا )
    اما ذات این خانم تغییری نکرده بود
    از سال دوم به بعد بود که در ظاهر خانم کم کم رژ کم رنگی دیده شده
    بعد ساق دست کنار رفت
    بعد روسری تبدیل به شال شد
    بعد چادر ساده تبدیل به چادر ملی تنگ شد
    بعد پاشنه ی کفش کم کم بلند و بلندتر شد 
    بعد ...

    تمام این ها به مرور اتفاق افتاد بدون اینکه اون آقا متوجه بشه چقدر داره از مسیر دور میشه

    به نظرم بدترین شکل مجازات خدا ، سنت استدراج اوست
    گرفتار می شیم بدون اینکه خودمون بفهمیم گرفتاریم

    خدا ما رو گرفتار این سنت نکنه ان شالله



    خودم نفهمیدم دو بار نظر گذاشتم یعنی فکر می کردم نظر اولی رو ارسال نکردم برای همین دومی رو گذاشتم.
    حرفتون حقه. استاد دینانی حرف خوبی زدن گفتن زمانی کشش و عشق به وجود میاد که زیبایی باشه.. حالا کار ندارم که بحث شون عرفانی بود و خیلی کلی تر از این مصداق ها ولی در اینجا هم صدق میکنه. یعنی این کشش مرد نسبت به نامحرم زمانی ایجاد میشه که زن جلوه گری و تبرج می کنه. (معنای زیبایی که ایشون فرمودن خیلی کلی هست به همون معنای جلوه گری از صفات هست بیشتر و از این جهت مرد و زن نداره و مردها هم با این تعریف می تونند جلوه گری بکنند. باید دید حد و حدود شرع کجاست. این نظر)
    ببخشید خیلی پرحرفی کردیم
    پاسخ:
    سلام
    بسیار هم عالی
    استفاده کردیم از محضرتون


    این حرف استاد صحیح
    اما همونطور که شما خودتون فرمودید این برای مراتب عرفانی هست ، وگرنه در بحث فعلی ما می دونید که تبرج برای زن حرام است . (در مقابل نامحرم البته )


    تشکر از حضورتون

    یاعلی
    سلام
     اشتباه تایپی در نظر قبلی بود ، عذرخواهم
    مفهوم :
    وقتی هم کفو نباشی ، هر کاری هم کنی هم کفو نیستی و نمیتونی کنار بیای و زندگی کنی
    پاسخ:
    سلام
     :)
    درست می فرمایید

    ممنون
    سلام خواهرجان

    بندگی هاتون قبول

    باور کنید بعضی از پسران مذهبی و خونواده هاشون،شورشو درآوردن
    فقط دنبال دختر کم سن و سال هستن که حالا ی چادرم سر کنه.....
    پسر مذهبی،همه کاره ی هیأت،رفته دختری رو عقد کرده(چندین سال کوچکتر)که آرایشش از دخترای امروزی(مثلن)!!اگه بیشتر نباشه
    کمتر هم نیست.
    یکی از نزدیکان(اتفاقن خودم خونشون بودم)خواستگار تماس گرفت،ی سری سوال پرسید تا رسید ب سن دخترخانم
    ،ن گذاشت ن برداشت گفت ن خانوم سن دختر شما ب پسر من نمیخوره،فقط سه سال ازش کوچکتره!!!!!
    خوب آدم!!!دیگه نیاز نبود اختلاف رو بگی که حداقل مادر دختر قک کنه شازدتون از دخترش کوچکتره.

    نمیدونم اکثر شهرها این تفکر باب شده یا فقط شهرما :)))))))

    پاسخ:
    سلام بر شما
    همچینین

    آخ گفتید :))
    خیلی خیلی زیاد با این مسئله مواجه شدم متاسفانه
    این به یک طرف
    مسئله ی آزار دهنده ی دیگه هم اینکه مردانی که ازدواج ناموفق داشتند به دنبال ازدواج با دختران باکره هستند .
    یکی نیست بهشون بگه خب اون بنده ی خدایی که مثل شماها ازدواج ناموفق داشته چه کنه ؟؟؟؟؟؟؟
  • منورالفکر
  • سلام دلانه جان
    والا چی بگم؟!
    هسن دیگه..کم هم نیستن..صاحبان چنین نگرشی..خیلی دلم میخواست بگم دخترچادری های بی ارایش و متین و چیز فهم رو اغلبشون برای چی میخوان ولی نمیشه اینجا از این حرف ها زد..
    میگذریم و دعا میکنیم که معرفت گمشده بشر بوده در خلقت و خواهد بود تا ابد..
  • زائر بارانی
  • سلام خواهرجان...
    جانا سخن از زبان ما میگویی...
    امان از این دست مذهبی ها و معیار و ملاک هایشان....
  • مــ. مشرقی
  • منظورم این بود که خدا به هرکس یه چهره ای داده.و دست خوده ادم نیست.

    بله نوع پوشش طرز فکر آدما رو نشون میده ولی نه همیشه!

    نه منظورم دوستی نیست. ولی دوست داشتن هم همیشه با دوستی به وجود نمیاد.
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • از اون روز دارم فکر می کنم اون آقایی که اون حرف رو زده یعنی خودش خواهر مادر نداره؟! طبعا باید چادری باشن. اونا هم زشتن؟!؟
    پاسخ:
    بله بانو
    داره
    اما تو چند موردی که ما معرفی کردیم خود خواهر محترمشون منتقل کننده ی حرف های ایشون بودند .

    خواهرش می گفت چون ما سلیقه ش رو می دونیم ، سپرده دست ما :)
    سلام سمای عزیزم
    بعد از یه وقفه طولانی دوباره پر انرژی برگشتم! :)
    یه دنیا ممنون بابت همه چیز...

    عجب آدمی بوده این دوست برادرتون! اصلا ربطی به هم نداره محجبه بودن و زیبایی!! تازه چه خوشخیالم هست که فکر میکنه میتونه دختری رو به شرط چادری یا محجبه کنه! زهی خیال باطل :/

    خدا همه مارو به راه راست هدایت کنه

    در پناه خدا باشی
    پاسخ:
    سلاااام وفاجان
    طاعاتت قبول

    خیــــــــــــلی خوشحال شدم از برگشتنت خدا را شکر که شاد و پرانرژی برگشتی
    زنده باشی عزیزجان کاری نکردم من ... خوبی از خودته

    :))))
    مابقیش رو ضحی جان جواب میدن :)
    بعدم کجا نوشته های ناقص من قابل مقایسه با نوشته های خوب و پرمغز ضحی جان هست؟

    بهترین ها نصیبت

    یاعلی


    خخخخخخخخخخ ببخش ضحـ ـی جان باز من اشتباهی گرفتم بس که ماشالله قلمت با سما جان شبیه هست دیگه به نویسنده دقت نکردم :)
    پاسخ:
    اولا که خب ما مستاجربم و سما بانو صاحب خانه 
    خب طبیعیه این که کسی که وارد میشه توجه نکنه با ما مستاجرها 

    ثانیا اینکه 
    باعث افتخاره که قلمم شبیه ایشونه 
    اما فکر نمی کنید این حرفتون کم لطفی بود در حق صاحب خانه ی ما؟

    بنده ی خدا الان ناامید میشه از خودش 
  • صِفر کیلومتر
  • احیانا دوست داداشتون که مذهبی و مومن و مقید که گفته بودید هستند دچار توهم شده و احتیاج به اندکی مهربانی داره:)
    پاسخ:
    شما جو اینجا رو نمی شناسید 
    این چیزها خیلی خیلی طبیعی شده متاسفانه 
    حتی دیگه میشه گفت عرف شده 
    عاقا از نظر من قلم هاتون شبیه همه...
    با من بحث نکنید!
    گفتم بحث نکنید :|

    خخخخخخخخخخخخخخ
    شیطنتم گرفت خو :)
    پاسخ:
    اقا ما تسلیم :)

    هرچی وفاخانم بفرمایند.

    چرا درد ناکه؟؟؟

    دوست من مگه قراره همه ارزش الماس رو بفهمند.

    من یک دختر چادری هستم.به حجابم افتخار می کنم چون دارم حرف خدای خوبمو گوش می دم.

    من متاهلم.

    خواستگارای زیادی داشتم.

    همسرم با علاقه منو انتخاب کرد.

    همسرم مرد عاقلیه و تازه مثل برادر شما خواهری نداره که براش توضیح بده با حجاب ها تو زیبایی چیزی کم ندارن.

    من شعور شوهرم افتخار می کنم.

    واقعیت اینه که من از نظر ظاهری زیبا هستم حتی با حجاب هم مشخصه.

    اما اونو ارزونی کسی کردم و می کنم که شعورشو داشته باشه و تفاوت بین منی که تاحالا با هیچ پسری نبودم رو با دخترای همه چی تجربه کرده اون بیرون بدونه.

    پدرم ،برادرم،دایی هام ،عمو هام ،همسرم،پسرم و هر مردی از خاندانم اگه یه دختر سست مثل اونا رو به یک محجبه واقعی ترجیح بده از ما نیست.

    باهاش قطع ارتباط می کنم.

    هر کسی به چیزی می رسه که لایقشه .

    زیاد کاری به ادم های بد سلیقه نداشته باش.

    شاید یکی پلاستیک بخواد الماس نخواد لیاقتشه خب.

    ثبت یک دلانه

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">