دلانه


    نویسندگان

    مشکی رنگ عشقه

    يكشنبه, ۴ آبان ۱۳۹۳، ۰۲:۰۴ ب.ظ

    سلام

    1:

    همگیمون شاید بارها درباره ی جنسیتمون فکر کردیم که من اگه دختر بودم یا پسر بودم چطوری بودم و گاها حسرت می خوریم به داشتن یکسری ویژگی ها، آزادی ها و شرایط جنس مقابلمون.

    اما خیلی وقت ها هم خدا را شاکر میشیم که پسر یا دختر آفریده نشدیم.

    خیلی از خانوم ها شاید به خاطر آزادی هایی که به نظر میاد آقایون دارند معترضند، مثلا از نحوه ی پوششون، اینکه باید توی ظهر گرم تابستون با روسری و مانتو و بعضا با ساق دست و چادر و ... باشند، در حالیکه آقایون خیلی راحت ترند.

    البته باید بگم من به اینکه خودم رو توی ظهر گرم تابستون بین یک عالمه پارچه می بپیچیدم افتخار می کردم.

    2:

    شاید بارها براتون پیش آمده که عده ای را توی خیابون ببینید که لباس مشکی پوشیدند، درسته؟ با خودتون چی فکر می کنید؟

     معمولا میگیم لابد عزیزی را از دست دادند خدا بهشون صبر بده. درسته؟


    حالا بعد از این همه مقدمه چینی می خوام یک اعترافی بکنم. 

    من و شاید خیلی از خانوم های دیگه الان به پوشش آقایون حسرت می خوریم و حسودی می کنیم.

    این که مشکی بپوشی و با افتخار راه بری و خودت رو عزادار عزیزترین موجود عالم نشون بدی، اونقدر بزرگ و مفتخر هست که آرزو کنی ای کاش پسر بودی.:(

    پی نوشت: ایام رو به همگی تسلیت می گم، امیدوارم بتونیم از این روزها وفرصت هایی که در اختیارمون گذاشته شده بیشترین استفاده رو کنیم.


    التماس دعا


    یاعلی


    • سما بانو

    همدل  (۱۴)

    پرسیدم از هلال ماه چرا قامتت خمیده است؟
    آهی کشید و گفت ماه محرم است گفتم که چیست محرم؟
    با ناله گفت ماه عزای اشرف اولاد آدم است


    سلام بانو
    منم به آقایون حسادت میکنم
    کاش ماهم میتونستیم علاقمون رومثل آقایون به آقامون امام حسین نشون بدیم
    ولی خب مهم دلمونه،مهم عشمونه



    پاسخ:
    سلام
    منم همین طور:(( 
    درسته که ما هم عاشق آقا عبدالله(ع) هستیم و عزادار اما شرکت توی هیئت و دسته وسیاه پوشیدن و ... رو وقتی پسر باشی، به نظرم بهتر لمسش می کنی.
    التماس دعا بانو، این روزا فراموشمون نکنین، لطفا

    یاعلی
    سلام

    خب خواهرا هم میتونن سرتاسر مشکی باشند

    التماس دعا
    پاسخ:
    سلام
    حرف شما کاملا درست و متین اما چون معمولا پوشش خانوما مشکی هست چادر مشکی مانتو و روسری، شال یا مقعنه هم معمولا مشکی می پوشن برای همین سیاه پوش بودنشون خیلی حس عزاداربودن رو منتقل نمی کنه بعد هم اون جنب و جوشی که آقایون توی این ایام دارن معمولا خانوما ندارن
    برای همینه که اینطور وقتا دوست داری پسر باشی

    ممنون از توجهتون
    التماس دعا

    یاعلی
    منم ایام محرم رو به شما تسلیت عرض میکنم
    پاسخ:
    سلام
    عرض تسلیت...
    ممنون از حضورتون
    التماس دعا

    یاعلی
    سلام مومن.جزاکم الله خیرا

    ایام حسینی را تسلیت عرض می کنم


    اگه برادری تو این ایام، لباس مشکی می پوشه و زیر بیرق حسین، سینه می زنه به خاطر اینه که خواهری تمام سال، پیام آور مکتب حسین بوده....
    پیام آوری، افتخارش بیشتره خواهر...

    عاقبتتون به خیر به حق ابوتراب
    یا علی
    پاسخ:
    سلام 

    من هم این ایام را تسلیت میگم

    ممنون بابت دلگرمیتون، دیگه حرفی باقی نمی مونه. 
    ان شالله لایق این لقب باشیم و زیر بیرق امام حسین(ع) بتونیم زینب وار عمل کنیم.

    عاقبت بخیر باشید و باشیم
    التماس دعا

    یاعلی
  • فانوس جزیره - گمنام
  • سلام
    ایام سوگواری حسینی را بهتون تسلیت می گم.
    عاقبتتون بخیر.
    التماس دعا.
    پاسخ:
    سلام
    ایام تسلیت ...
    محتاج به دعاییم
    عاقبت شما هم بخیر ان شالله

    یاعلی
    منتظر پست های آتی شما هستم :)
    بلام آپه ;)
    پاسخ:
    سلام
    ممنون ازحضورتون

    عذر خواهی می کنم، قدری درگیر درس و قطعی اینترنت بودم
    و این شب ها به لطف امام حسین (ع) فرصت کمتری برای نت آمدن وجود دارد.
    ان شالله در اولین فرصت دلانه بروز می شود.
    التماس دعا

    یاعلی
    نکته ی جالبی رو بهش اشاره کردید
    منم به این موضوع فکر کردم
    خب پسرا باید خودشون رو بکشن بگن حسینی هستن
    دخترا همین که چادر سرشون هست نشون میده حسینی هستن دیگه
    ولی حسودی تون به جاست ! البته تو اینجور موارد بهش می گن غبطه خوردن
    پاسخ:
    سلام
    شما هم به نکته ی خوبی و دلگرم کننده ای اشاره کردین 
    البته اگه این حجاب با عفاف همراه باشه
    اما بازم به قول شما غبطه می خوریم اون هم خیلی زیاد
    ان شالله بتونیم حقیقتا حسینی باشیم و حسینی بمیریم

    التماس دعا

    یاعلی

  • مبصر خدا بیامرز
  • سلام اینکه در جواب یکی از مخاطبین فرمودین که چادر حس عزا رو نمیرسونه،خب اصلا فلسفه چادر و حجاب یعنی پوشش قرار هم نیست کسی از احساس شما مطلع بشه حجاب یعنی همون پوشش گوهر وجودی زن یعنی یک راز.گفته میشه چادر سیاه حجاب حضرت زهراست سلام الله علیها،از این چادر سیاه یعنی ما تا زنده ایم حرمت مادر حسین علیه السلام رو نگه میداریم.چی از این بالاتر؟!
    البته حجاب بی عفاف و حیاء کامل نیست....
    پاسخ:
    سلام
    حرف شما کاملا متین، اما گاهی دوست داری احساست رو با دیگران شریک بشی و نشون بدی تو هم عزادار هستی 
    درست می فرمایین ، چی از این بالاتر که حجاب بانو فاطمه زهرا (س) را داشته باشی، 
    ان شالله حافظ همیشگی حجاب و عفافمون باشیم

    ممنون از حضور مجددتون
    التماس دعا

    یاعلی
  • ساحل مرجانی
  • آرزو های بزرگ ...
    پاسخ:
    سلام
    ایام تسلیت ...
    آرزوهای بزرگ و دست نیافتنی :(

    ممنون از حضورتون
    از پست زیباتون استفاده کردم اما متاسفانه نتونستم نظر بگذارم
    التماس دعا

    یاعلی 
  • فانوس جزیره
  • السلام علی شیب الخضیب ...



    سلام علیکم
    هم مطلب قابل تامل بود و هم کامنت ها و البته جوابها

    اما من میخوام یه چیز بالاتر از اینها خدمتتون عرض کنم
    این که خواهران ما چادر مشکی به سر دارند و خیلی آزادانه با چادرشون در جامعه حضور پیدا می کنند مرهون و مدیون همین خونهای کربلا است که تضمین کننده دین است ، پس کل سال را به خودتان ببالید که این میراث گرانبهای حضرت زهرا بر سرتان است
    بر خودتان ببالید که حضرت زینب سلام الله علیها در مجلس یزید از حسین علیه السلام چیزی نگفت اما از حجابش گفت ...
    پس ما آقایون تمام سال به شما حسادت داریم که میراث دار این مکتب هستید
    و اما در مورد آقایون
    مردان حسینی از زنان زینبی تربیت می شوند و ماندگار می شوند که هر یک یاحسینی که به زبان می آورند به خاطر تربیتشان بر مادرانشان نیز حسنه نوشته می شود
    پس بیشتر به خودتان ببالید ...
    ان شاالله به زودی در جنت ارباب باشید
    عاقبتتون بخیر به حق ابوتراب
    پاسخ:
    السلام علیک یا ثارالله

    سلام
    اول زیارتتون قبول، ان شالله که سفر پرباری داشتید

    ممنون از توجهتون

    همین طور که امام هم فرمودند: " محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است." حجاب بانو فاظمه زهرا(س) را داشتن هم حقیقتا بالیدن داره،
    می بالم به خودم، وقتی توی گرمای شهرمون توی تابستون خانومای بدحجابو می بینم خدا را شکر میکنم و چادرمو محکم تر می گیرم وباافتخار سرمو بالا نگه میدارم ان شالله وارثان خوبی باشیم.
    واقعا؟؟؟ خوشحال شدم اما به قول یکی از مخاطبین در اصل غبطه میخورین.
    ان شالله که بتونیم زینب وار عمل کنیم
    ان شالله به زودی نصیب همه ی عاشقان آقا بشه، زیارت وشفاعتشون

    ممنون به خاطر نظر خوب و امیدبخش تون

    یاعلی




    چه حسرت زیبایی...!

    بر شما هم این ایام تسلیت.
    پاسخ:
    سلام
    ایام تسلیت...
    حقیقتا هم همینطوره میشه گفت زیباترین حسرت.

    یاعلی
    قافله عشق در سفر تاریخ است و این تفسیری است بر آنچه فرموده اند: 
    کل یوم عاشورا و کل ارضٍ کربلا... 
    این سخنی است که پشت شیطان را می لرزاند و یاران حق را به فیضان دائم رحمت او امیدوار می سازد....

    شهید سید مرتضی آوینی...برگرفته از کتاب فتح خون
    پاسخ:
    سلام
    ممنون بابت سخن خوب و زیبایی که نقل کردین
    تشکر از حضورتون

    یاعلی
    خدایا یک نفس آواز! آواز!

    دلم را زنده کن!اعجاز! اعجاز!

    بیا بال و پر ما را بیاموز

    به قدر یک قفس پرواز پرواز!

    پاسخ:
    سلام

    دلم را زنده کن!اعجاز!اعجاز!

    ممنون از حضورتون

    یاعلی
    سلام
    شاید حسرت بخورم به چیزهایی از آقایون، اما به مشکی پوشیدنشون حسرت نمی خورم. چادری هستم، اما هیچ وقت زیر چادر مشکی نمی پوشم، مگر مناسبتی باشد یا غمی. دوماه محرم وصفر رو هم مشکی می پوشم، چه تو خونهف چه بیرون خونه.
    من
    توی عزای امام حسین، همیشه به یک چیز آقایون حسودیم می شد... دسته های زنجیر زنی. عاشق زنجیر زن بودم... :|
    باقی خدا وبس
    پاسخ:
    سلام بانو
    خب پس اینطوری بیشتر حس مشکی پوش بودن رو حس می کنید.
    درسته دسته ها و هیئت های سینه زنی و زنجیرزنی و...
    اصلا هر فعالیتی که برای این ایام انجام میدن دوست داشتی هست

    ممنون از حضورتون

    یاعلی

    ثبت یک دلانه

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">