دلانه


    نویسندگان

    محض اطلاع حواسش بهمون هستا

    شنبه, ۱۵ آذر ۱۳۹۳، ۰۳:۱۷ ب.ظ

    سلام

    یه جا این متن رو خوندیم که:

    "چه حس خوبیه یکی رو داشته باشی حتی وقتی که سرش شلوغه یهو برگرده بهت بگه :

    محض اطلاع حواسم بهت هستا "

    اون لحظه به این فکر کردم که پس چرا همیشه این حس خوب رو نداریم مگر نه اینکه "خدا همیشه حواسش بهمون هست".

    خاطره نوشت:

    با دوستم بیش از هشت ماه روی پایان نامه مون بسختی کار می کردیم،موقع اعلام نمره؛ با اصرار از استاد خواستیم نمره مون رو قبل از همه به خودمون اطلاع بده. بالاخره قبول کردند و در کمال ناباوری گفتند قرار هست 15 براتون رد کنم oO 

    خیلی تعجب کردیم آخه استادمون حقیقتا استاد خوب و منصفی بودند، دوستم خیلی ناراحت شده بود و شروع کرد با استاد صحبت کردن که بر چه اساسی شما این نمره رو در نظر گرفتین و کارمون چه مشکلی داشته و ...

    اما من هیچ حرفی نزدم، یعنی هیچ دلیلی برای اعتراض نمی دیدم شوکه شده بودم اما در اون مدت اونقدر استادم رو شناخنه بودم که بهش اعتماد کنم، می دونستم همیجوری یه کاری رو انجام نمیدند و حتما بیش از این حقمون نبوده و با خودم می گفتم احتمالا بیش از این ها ازمون انتظار داشته و ما نتونستیم به اون خوبی از پس کار بر بیایم، برای همین هیچ حرفی نزدم.

    استاد نمره کامل را بهمون داد اما من اون روز و تمام روزهایی که به یاد حس و حال اون روزم میوفتم برای خودم متاسف میشم؛ که چرا من به انسانی که تنها مدت کوتاهی بود که می شناختمش و تنها ذره ای از صفات خوب خدا را داشت اینقدر اعتماد داشتم و حاضر نبودم به چیزی که به نظر حقم بود و بهم داده نشده بود اعتراض کنم در حالیکه به خدا که خوبی مطلق هست و از آغاز همراهم بوده به این اندازه اعتماد نمی کنم و با کوچکترین اتفاق لب به اعتراض باز می کنم.

    خدایا شرمنده ام که تو همیشه هستی و من نمی بینمت

     

    یاعلی

    • سما بانو

    همدل  (۱۷)

    باید به خدا اعتماد کرد

    این مطلبتون تسکینی بود بر احوالات این روزهام ...

    پاسخ:
    سلام
    بهترین کار همین هست؛ اعتماد به همیشه بهترین
    خدا را شکر
    ان شالله سکینه و آرامش نصیبتون

    یاعلی
    سلام

     فرا رسیدن روز دانشجو را به شما صمیمانه تبریک می گویم....



    http://zareh.blog.ir/post/636
    پاسخ:
    سلام
    ممنون
    این روز را به تمامی جویندگان دانش تبریک میگم

    تشکر بابت لینک

    یاعلی
  • ˙˙·٠•✿ اِقلیما ✿•٠·˙˙
  • سلام

    طرح 14 قدم پیاده روی نیابتی اربعین:
    پاسخ:
    سلام
    تشکر  از لطف بزرگتون

    یاعلی
    سلام.مسطار به روز شد با غزل آینه.              
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از دعوتتون

    یاعلی
    سلام
    روزدانشجومبارک بانو
    پاسخ:
    سلام عزیزم
    ممنون از لطفت
    پیشاپیش روز دوتنشجو بر شما هم مبارک :))))))))))

    یاعلی
  • فانوس جزیره
  • سلام علیکم مومن
    عرض میشه که چه استاد خوبی ، میخواسته ببینه ظرفتون چقدره
    و در این کار درس بزرگی به شما دوستتون داده که برداشت های خوبی میشه ازش کرد که یکیش رو شما نوشتید
    خدایا شرمنده ایم که خوبیها را نمی بینیم و فقط کبود ها و نواقص زندگی را می بینیم
    عاقبتتون بخیر به حق حضرت ابوتراب
    پاسخ:
    سلام
    بله استاد خوبی بودند و درس های زیادی ازشون گرفتیم

    خیلی شرمنده ام، خیلی... :(
    ان شالله

    یاعلی
  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • شعر  کنار وبتون چقدر خوب بود!
    پاسخ:
    سلام

    ممنون
    الان رفتم دوباره خوندمش، شعر خوبیه
    دست آقای شکیبا درد نکنه

    یاعلی
    سلام
    الان بگیم روز دانشجو مبارک یا نگیم بالاخره ؟
    استاد خوب نعمت است
    التماس دعا
    پاسخ:
    سلام
    امروز که 17 ام هست و از روز دانشجو گذشته
    ولی بگید، چرا نگید؟

    نعمتی بزرگ
    محتاجیم

    یاعلی
    لطفا یکی به دادمان برسد ....

    --------
    پیرامون حادثه 16 آذر امسال دانشکده فنی تهران ....
    منتظر نظرهایتان هستیم ...
    یا زهرا
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از دعوت
    ان شالله خدمت می رسیم

    یاعلی
    متاسفانه گاهی ما خدا رو به آسونی فراموش میکنیم:(
    پاسخ:
    سلام
    بله متاسفانه
    باید یادمون باشه خدای خوبی ها همیشه در کنارمون هست

    یاعلی
  • گیله مرد ... بر ثانیه‌ی ظهور مهدی(عج) صلوات
  • زائر کربلا گفت: خداحافظ و دید ...

    دل من

    پشتِ سرش

    کاسه ی آبی شد و ریخت ...

    پ.ن: دل من کربلا میخواد ...                     ای خدااااااا


    سلام علیکم

    عالی بود

    خداقوت

    پاسخ:
    سلام علیکم
     دلم من هم کربلا میخواد بدجور :(

    ممنون
    تشکر بابت دعا

    یاعلی
    راه کاروان عشق از میان تاریخ می‌گذرد و هر کسی در هر زمان بدین صلا لبیک گوید، از ملازمان کاروان کربلاست

    شهید سید مرتضی آوینی


      لبیک یا حسین.....
    پاسخ:
    سلام
    لبیک یاحسین ...
    ان شالله از ملازمان کاروان کربلا باشیم

    التماس دعا

    یاعلی
    سلام دوسی.خوبی؟ خیلی وقته سر نزدم اینجا. تغییر کرده.خیلی التماس دعای فرج و شهادت.یا علی
    پاسخ:
    سلام
    ممنون، ان شالله شما هم همیشه خوب باشید
    ممنون که بهمون سر زدید، منتظر حضور مجددتون هستیم
    محتاجیم به دعا شدید

    یاعلی
  • کمی بودن ...
  • خدایی خداغریبه.......
    پاسخ:
    سلام

    فکر می کنم بخاطر اینه که خیلی مهربون برای همین یه جورایی همیشه مطمئنیم که هوامون رو داره
    ان شالله که زین پس حواسمون رو بیشتر جمع کنیم تا کمتر شرمنده بشیم

    یاعلی 
    خدا یا شرمنده ام که تو همیشه هستی و من نمی بینمت
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    سلام بانو
    خاطره ی زیبایی بود ،
    متاسفنه من هم هر وقت اتفاقی بیفته و به جای اینکه علت رو از خودم جویا بشم خدا رو مورد بازخواست قرار میدم و اعتراض میکنم
    ممنونم
    پاسخ:
    شرمنده ام ...

    سلام
    تشکر
    بله متاسفانه
    خودم رو میگم چون ایمان قوی ندارم میگم راضیم به رضای تو ولی نیستم و این بخاطر بی معرفتی و عدم شناخت هست
    ان شالله عالم باشیم و عامل
    ممنون از حضورتون

    یاعلی
  • شیخ صاعد بالازاده
  • بسم الله الرحمن الرحیم
    سلام علیک
    استاد چند صباحی هست و نیست
    چند روزی می بینیم و نمی بینیم
    اما خدا تا بوده خدا بوده و تا هست خداست
    گاهی چون و چرا ضرر که نداره هیچ، شاید بشه ادعا کرد که لازم هم هست
    حتی درباره ی خدا
    حتی از خود خدا
    اما اینا همش باس باشه واسه خاطر خدا!

    در پناه خدا
    پاسخ:
    سلام علیکم
    درست می فرمایید
    تنها همراه همیشگیمون خدا بوده و هست
    اتفاقا این استادمون هم همین رو می گفتند که دلیل خواستن از خدا هیچ ایرادی نداره، اگر باعث تقرب بشه.
    اما من معتقدم باید مرید باشیم و مطیع که هر چه اراده ی او هست، درسته
    و تنها زمانی دلیل خواستن ایرادی نداره که باعث تعالی بشه،  سوال در زمینه اصل وجودی هر چیزی نه دلیل خواستن بابت هر چه که برخلاف خواست ماست.

    خوش آمدید به جمع بیانی ها

    یاعلی

  • فانوس جزیره - گمنام
  • سلام
    احسنت، خیلی از این پست خوشم اومد.
    عاقبتتون بخیر.
    پاسخ:
    سلام
    ممنون، نظر لطفتونه
    خوشحالم که خوشتون اومده.

    ان شالله با یادآوریش بیش از این شرمنده خدا نشم(الهی رضاً به رضاک)
    ان شالله

    یاعلی

    ثبت یک دلانه

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">