دلانه


    نویسندگان

    استجابت

    جمعه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۳، ۰۹:۲۲ ب.ظ

    سلام

    همگی بعد از سریال یوسف پیامبر تقریبا از جریانات و وقایع زندگی ایشون کم و بیش مطلع هستیم

    میگن زمانی که زلیخا برای وسوسه ی حضرت یوسف زمینه چینی کرده بود، حضرت یوسف برای رهایی از دام زلیخا، اینگونه با خدا صحبت کردند که: 

    خداوندا من حاضرم سختی زندان را تحمل کنم اما در دام زلیخا گرفتار نشوم.( نقل به مضمون :) )

    و اینگونه شد که جناب یوسف از دامی که زلیخا برایشان گسترده بود رهایی یافته و روانه ی زندان شدند.

    میگن اگر حضرت یوسف با خدا اینگونه صحبت نکرده بود که برای رهایی از وسوسه های زلیخا حاضر است به زندان بیافتد، تقدیری دیگر برایش نوشته می شد 

    .

    .

    تکرار مکررات کردم تا گوشزد کنم به خودم برای سرنوشتی که خدا برای تو در نظر گرفته معترض نشو، برای خدا تعیین تکلیف نکن خدا همیشه بهترین ها را برای تو مقدر می کنه

    ____________________________________________

    یک هفته قبل از امتحانات از دانشگاه بر می گشتم و منتظر اتوبوس بودم، شهر محل تحصیلم خیلی سرد هستش و من داشتم از سرما قندیل می شدم با خودم می گفتم الان دیگه جمجمه ام هم می ترکه و مغزم بیرون می ریزه(مثل این کارتون های انیمیشن )

    هیچی دیگه داشتم با خودم و خدا صحبت می کردم می گفتم خدایا الان سرمانخورم بذار برای بعد امتحانا

    .

    الان دو هفته از آخرین امتحانم گذشته و دقیقا دو هفته هست که بنده ی همیشه معترض خدا سرما خورده و خوب نشده :(

    .

    خدا دعامو مستجاب کرد و توی مدت امتحانم سرما نخوردم اما من موندم برای چی منی که هیچ از علم و حکمت خدا نمی دونم، برای خدا تکلیف مشخص می کنم؟؟؟؟؟؟؟

    ___________________________________________  

    خداجونم تو عالمی و صابر و من نادان و عجول 

    اما مهربانترینم این نادانِ عجول هیچ عالمی عالم تر از تو نمی شناسد پس مثل همیشه بر گناهانم صبوری کن و مرا ببخش. 

    یاعلی

    • سما بانو

    همدل  (۱۱)

    سلام
    واقعا نکته خوبی بود
    حقیقت هم همینه... 
    توی داستان موسی و خضر هم همین مسئله رخ داد... دفعه دوم که حضرت موسی به کار خضر اعتراض کرده بود و حضرت خضر بهش گفت: نگفتم نمیتونی صبر کنی؟ حضرت موسی جواب داد : اگر یه بار دیگه اعتراض کردم من رو از خودت جدا کن... و همین اتفاق هم افتاد... یعنی اگه حضرت خضر رو مقید نمیکرد که دفعه بعد اگه اعتراض کردم از من جدا شو در اعتراض دفعه سومش هم خضر بهش نمیفرمود : هذا فراق بینی و بینک. بلکه باز به سفرش با حضرت موسی ادامه میداد...
    باید از خدا بخواهیم بهمون شرح صدر یا سعه وجودی بده... تا شرح صدر پیدا نکنیم همین آشه و همین کاسه
    یا علی
    پاسخ:
    سلام
     جالب بود، حقیقتش به این داستان اینجوری نگاه نکرده بودم، فقط به کم صبری حضرت موسی توجه کرده بودم
    ممنون
    اگر ایمان قوی داشته باشیم، اگر حقیقتا خدا رو می شناختیم، اگر توکلت علی الله مون فقط لقلقه ی زبانمون نبود و ... اون موقع بی هیچ حرفی بی هیچ نگرانی همه چیز رو قبول می کردیم بدون هیچ اما و اگری
    دعامون کنین

    یاعلی

  • خادم الشهداء
  • بسم الله الرحمن الرحیم 
    با پوستر / ورزش معنوی
     به ورز هستیم
    http://ammar-g.blog.ir/
    یا علی
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از دعوت

    یاعلی
    سلام
    در این زمینه تجربه ی بس وسیعی داشتم که خدا رو شکر عبرت گرفتم و ان شاءالله عبرت نشوم ،
    با حرفتون موافقم ، باید گفت : خداوندا راضیم به رضات ...
    ان شاءالله حالتون خوب شه
    یا علی
    پاسخ:
    سلام
    ان شالله از این تجربه ها درس بگیریم و دیگه اما و اگر تو کار خدا نیاریم
    الهی رضا برضائک و تسلیما لامرک
    ان شالله حقیقتا همیشه راضی باشیم به هر چه خدا برامون در نظر می گیره
    ممنون بهتر از قبلم خدا را شکر

    یاعلی
    سلام مومن. جزاکم الله خیرا

    عرض کنم که یه شعری داره حافظ که میگه:
    "دلا معاش چنان کن که گر بلغزد پای
    فرشته ات به دو دست دعا نگه دارد.."

    در جائی می خوندم که این شعر اشاره داره به داستان یوسف و زلیخا...زمانی که اون قضایا پیش اومد فرشته ها شروع کردند به دعا کردن که خدایا یوسف را نجات بده...
    و بعد یوسف علیه السلام میگه خدایا اگه تو من را نجات نمی دادی ممکن بود این نفس من باعث نابودیم بشه...

    و اما صبوری...
    بزرگان فرمودند هر وقت انسان دچار گرفتاری ای میشه قطعا قادره که بر اون گرفتاری صبر کنه..چون اگه قادر نبود که گرفتارش نمی کردند ..صبر را بهش میدن، گرفتاری را هم بهش میدن، تا با اونها امتحانش کنند..
    اینکه طرف صبور نیست در برابر گرفتاریها، نشانه ی قادر نبودنش بر تحمل اون گرفتاری نیست بلکه نشانه ی اینه که نفس عجولش بر او غالب شده و نمی ذاره صبور باشه....



    عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب
    یا علی
    پاسخ:
    سلام
    عجب شعر زیبای و عجب دعای خوبی، ممنون

    سخنتون کاملا درستِ، اگه توکلمون به خدا نباشه و خدایی ناکرده یه لحظه به حال خودمون رهامون کنه ... محاله بتونیم قدمی به درستی برداریم

    بله شنیدم که میگن به هر کس به اندازه ی صبرش سختی داده میشه، منم همیشه به خدا میگم تو که میدونی من آدم صبوری نیستم پس منو با مصیبت ها و سختی های بزرگ امتحان نکن 
    حقیقتا همینطوره بنظرم بی صبری کلید خیلی از خطاهاست اگر کمی صبوری کنیم شاید متوجه حکمت بسیاری از اتفاقات بشیم و به جای خدایی ناکرده گله و شکایت، شاکر خدا باشیم

    عاقبت بخیری نصیتون

    یاعلی

     
    سلام علیکم مومن
    البته این درسته که تقدیر از قبل نوشته شده است ولی این قابل تغییر است ،‌ با اعمال ما ،‌ رفتار ما و دعا های ما و نیت های ما ...
    البته نمیشه گفت که حضرت یوسف برای خدا تعیین تکلیف کرد
    میشه زیباتر گفت که حضرت یوسف مناجات کرد با خدا و سختی را به جان خرید در مقابل انجام معصیت او
    و خوب همین میشه که شد

    و همین داستانی که شما تعریف کردید از سرما خوردگی
    ایشاالله که به زودی بهبود حاصل بشه
    ولی خوب در واقع شما خواستید از خدا و درخواست کردید
    و خدا هم اجابت کرد دیگه

    و خوب حکمت معمولا پس از انجام کار مشخص میشه بر اساس یه سری شواهد و قراین که حالا به چشم ضعیف ما میشه دید و درک کرد


    عاقبتتون بخیر به حق حضرت ابوتراب
    پاسخ:
    سلام علیکم
    درست می فرمایین
    من در کتابی خوندم (البته الان حضور دهن ندارم نام کتاب رو) 
    ...
    الان رفتم کتاب رو پیدا کردم 
    کتاب تاریخ پیامبران تالیف علامه مجلسی(ره)
    حضرت یوسف در زندان به حق تعالی شکایت نمود که: به چه گناه مستحق زندان شدم؟ پس خدا وحی نمود بسوی او که: تو خود اختیار نمودی زندان را در وقتی که گفتی: پروردگارا! زندان را دوست تر می دارم از آنچه مرا بسوی آن می خوانند زنان، چرا نگفتی که عافیت محبوبتر است به سوی من از آنچه مرا به سوی آن می خوانند.   
    البته صحبت شما درسته استفاده از این ادبیات درست نیست، تصحیح می کنم

    ممنون، بله متاسفانه شاید ایراد از اینه که بلد نبودم درخواست درستی داشته باشم :(
    اگر کمی صبوری می کردیم شاید بسیاری از حکمت ها را درک می کردیم و اینقدر شاکی نبودیم
    ممنون از حضور و توجهتون
    ان شالله بزودی شاهد مطالب خوبتون در فانوس جزیره باشیم

    عاقبت بخیری نصیبتون

    یاعلی
    سلام بانو
    بله همه چی یه حکمتی داره،تکیف روشن کردن واسه خدابه ضررخودمونه
    پاسخ:
    سلام بانوجان
    بله متاسفانه ما بندگان عجول اگر قدری صبوری می کردیم و واقعا به خدا توکل می کردیم خیلی راحت تر با مشکلات و سختی ها برخورد می کردیم
    ممنون از حضورتون :)

    یاعلی


  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • چه کامنتهای خوبی
    این دوستان فانوس جزیره ای همیشه کامنتاشون از پستهاشون بهتره!
    کوتاه و پر حرف و پر معنی!
    :)

    و اما شما
    ان شالله که بهبودی حاصل بشه و سپاس از نکته ای که اشاره فرمودید
    :)
    آمیـــن
    یا علی
    پاسخ:
    سلام
    :)
    قبول دارم، کامنتاشون از پستی که براش نظر گذاشتن هم پر محتواتره
    خدا خیرشون بده، استفاده می کنیم

    ممنونم خدا راشکر الان خیلی بهترم
    سپاس از شما بابت حضور و توجهتون

    یاعلی
    سلام.
    تکلیف تایین کردن نیست به نظرم..
    دعاست..
    و خداوند جز خیر بر بنده نمی دهد.
    و هر چه بدهد صلاح است.
    پاسخ:
     سلام
    درسته شاید لفظ اشتباهی بکار بردم و نباید از تکلیف تعیین کردن استفاده می کردم، تصحیح شد
    در پاسخ به جناب عباس زاده هم عرض کردم 
    منظور این هست که موقع دعا هم همه چیز رو بخدا بر سپریم و مشخص نکنیم این اتفاق رخ بدهد یا نه و یا هر چیز دیگه...
    و همینطور که شما هم فرمودین خدا جز خیر برای بنده نمی خواد پس همه رو بخدا بسپریم

    یاعلی
    سلام
    ما به معناى حقیقى کلمه به آزادى و وجود آن معتقدیم؛ منتها آزادى یک مسئله است؛ عدم مدیریت، عدم نظارت و عدم دقت در آنچه مى‏گذرد، مسئله‏ى دیگرى است.
    <<رهبر معظم انقلاب اسلامی>>

    بروزیم با مطلب ""انقلاب معنوی"" شما هم دعوتید.

    پاسخ:
    سلام
    ممنون از دعوت

    یاعلی
  • بــُگــذار گـمنــامـ بمـــانـَـم
  • ان شاءالله خوب شده باشید تاحالا

    باید از خدا میخواستید کلا سرما نخورید:))

    به نظرم آای جوادی آملی فرمودند
    راجع به همین آیه که اشاره فرمودید

    که اگر حضرت یوسف کلا به خدا میگفتند که خدایا از شر اینا خلاصم کن و اسم زندان رو نمی اوردند خدا باز هم نجاتشون میداد بی زجر زندان
    پاسخ:
    سلام
    خوبم خدا را شکر، وقتی تو حرم آقا باشی دیگه همه چی خوبِ

    آره همینه بد دعا کردم :)

    در جواب نظر جناب عباس زاده عرض کردم که توی کتاب تاریخ پیامبران خونده بودم اما از اونجا به جای دیگه ای ارجاع داده بود که الان بخاطر نیست کجا بود
    ممنون از حضور و توجهتون

    یاعلی
  • ی آنتی زایون
  • سلام  همین طورهست که گفتی . ان شاالله خدا بهمون صبر بده . زیارت با معرفتی داشته باشی . التماس دعا.. دعوتید به آنتی زایون با مطلب : وَ فىِ أَمْوَالِهِمْ حَقٌّ لِّلسَّائلِ وَ المَْحْرُومِ و در اموال خود براى سائل و محروم حقى قائل بودند سوره ذاریات - آیه 19
    پاسخ:
    سلام
    ان شالله ...
    ممنون از دعای خوبتون، دعاگو بودم

    ممنون از دعوت

    یاعلی

    ثبت یک دلانه

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">